Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Het Nieuwe werken vraagt om een Cloud strategie

Wilt u dat het Nieuwe Werken écht werkt? Zorg dan voor een naadloze communicatie. Want hoe kun je samenwerken als iedereen ergens anders is? Daar zorgt de cloud voor.

Leon Schuurmans, general manager van Evolve IP Europe:

Thuiswerkers, buitendienstmedewerkers, het ‘gewone’ kantoorpersoneel, het personeel op uw nevenvestigingen. Allemaal moeten ze bij uw bedrijfsapplicaties kunnen, en ze moeten allemaal met elkaar kunnen communiceren. ‘Out of office’ is vandaag geen geldige reden meer om een gesprek te missen. De oplossing ligt in de Cloud.


Als u een Unified Communications (UC) platform in de Cloud gebruikt is alles toegankelijk voor iedereen in uw organisatie - waar ze ook zijn. U krijgt een rijke functionaliteit voor een voorspelbare prijs. Bovendien zijn uw gegevens beter beveiligd. Hoe u zo’n platform inricht? Begin met de het bepalen van uw strategie.

Hoe bepaalt u de juiste strategie?

Om de juiste strategie te kunnen bepalen dient u zichzelf een aantal vragen te stellen, zoals:
  • wie zijn mijn eindgebruikers en welke toepassingen gebruiken zij dagelijks?
  • waar werken zij, op kantoor, in de buitendienst, thuis?
  • hoe communiceren zij met klanten en collega's?
  • staat uw organisatie ‘Bring Your Own Device’ toe?
  • hoe belangrijk is bereikbaarheid en bedrijfscontinuïteit voor uw organisatie en hoe waarborgt u die?
Als u de antwoorden hebt laat u dan gerust bijstaan door een specialist die met u meedenkt in het bepalen van een integrale strategie. Evolve IP helpt u er graag bij. Al jaren leveren wij communicatie-tools en applicaties die mee ontwikkelen in de tijd en het Nieuwe Werken optimaal blijven ondersteunen. Dit omhelst zakelijke telefonie, contactcenteroplossingen, Unified Communications en MS Office 365 inclusief TEAMS. Ook leveren wij integraties met alle gangbare CRM- en ticketingsystemen als Salesforce. Onze UC-specialisten gidsen u door het woud aan mogelijkheden en toepassingen en helpen u de juiste strategie te bepalen. Vaststellen hoe deze toepassingen door verschillende afdelingen worden gebruikt in een communicatie-oplossing, maakt daar deel van uit.  Eenmaal een strategie vastgesteld en gedragen door uw organisatie configureren zij in fasen de juiste functies die uw onderneming nodig heeft, en wanneer u ze nodig hebt. Uw bedrijf profiteert hiervan door de mogelijkheid om:
  • uw medewerkers flexibel en mobiel in te zetten;
  • de productiviteit van uw medewerkers te verhogen;
  • uw medewerkers en klanten naadloos te laten samenwerken
  • de klant een betere klantervaring te bieden.

Cloud UC maakt 67% van de bedrijven productiever.

Om de juiste strategie te kunnen bepalen dient u zichzelf een aantal vragen te stellen, zoals:

- wie zijn mijn eindgebruikers en welke toepassingen gebruiken zij dagelijks?

- waar werken zij, op kantoor, in de buitendienst, thuis?

- hoe communiceren zij met klanten en collega's?

- staat uw organisatie ‘Bring Your Own Device’ toe?

- hoe belangrijk is bereikbaarheid en bedrijfscontinuïteit voor uw organisatie en hoe waarborgt u die?

Wat biedt een flexibele mobiliteit van personeel u?

U zorgt voor een consistente productiviteit en samenwerking van uw medewerkers door hen op afstand toegang te geven tot dezelfde communicatiediensten en bedrijfsapplicaties. Al uw communicatietools en applicaties op een en hetzelfde platform.

Jonge generaties willen flexibel werken vanaf een locatie naar keuze en vanaf een apparaat naar keuze. "Bring your own device" is het credo. Apparatuur waarmee zij ook privé kunnen werken met inbegrip van social media, instant messaging, video-on-demand en nog veel meer. Besteed aandacht aan hoe werknemers hun privéapparaten in de bedrijfsomgeving gebruiken. Laat ze niet met duizend-en-een verschillende eigen toepassingen communiceren met personeel en klanten, maar gebruik cloud UC om alle mogelijkheden van de kantoortelefoon te kopiëren naar de laptops, tablets of smartphones van uw werknemers.

Welke invloed heeft het nieuwe werken op de productiviteit?

Om goed te kunnen samenwerken moeten uw medewerkers bij hun bedrijfsapplicaties kunnen, het liefst in een geïntegreerde omgeving. Daarbij is het belangrijk dat alle bewerkingen die zij binnen de ene applicatie uitvoeren realtime zichtbaar en toegankelijk zijn binnen de andere applicaties.

Unified Communications maakt dit mogelijk en brengt deze uiteenlopende toepassingen samen om snellere communicatie met collega's en klanten mogelijk te maken. Gebruikers schakelen snel met elkaar via meerdere kanalen, als videoconferentie, groepschat, groepsmail e.a. Veel bedrijven integreren ook het CRM ( Customer Relation Management Systeem) op het UC platform zodat gebruikers over alle klantgegevens kunnen beschikken. Mooie oplossingen komen dan binnen bereik, als klant herkend routeren, waarmee de klant direct de juiste service of medewerker krijgt aangeboden.

Elke bewerking is realtime zichtbaar in andere applicaties.

Wanneer is er sprake van een naadloze samenwerking?

Met UC werken gebruikers beter samen met collega's en klanten in verschillende communicatie- formats. Gebruikers kunnen realtime communiceren en hoeven niet eindeloos te mailen of te bellen. De gebruiker kiest op het contactmoment de meest effectieve en snelste manier. Zo kan de klant een foto vragen om zijn situatie te begrijpen veel effectiever zijn om dan een mondelinge uitleg aan de telefoon. De samenwerking verloopt een stuk sneller en vlotter.Zo bespaart u tijd en daarmee geld. Bovendien wordt de klant of collega beter en sneller geholpen en zal hij tevredener zijn over de contactafhandeling. De gebruikers van UC kunnen bestanden delen vanaf vrijwel iedere locatie. Opgeslagen in de cloud is de grote hoeveelheid aan data ook beschikbaar voor analyse en rapportages. Veel bedrijven zoeken tooling die Microsoft TEAMS ondersteunen. Kiest u voor specifieke oplossingen, zorg dan dat deze geïntegreerd zijn of kunnen worden met uw huidige in gebruik zijnde communicatie oplossing. Ook zijn er veel team-based project management tools in de markt verkrijgbaar als Slack, Asana. Met deze tools kunnen bedrijven de bedrijfsefficiëntie, productiviteit en samenwerking nog verder verbeteren.

Welk effect heeft het nieuwe werken op de klantervaring?

Met een CRM integratie kunnen gebruikers direct de juiste klantgegevens inzien en de juiste service en diensten verlenen. Klanten worden direct bij de aanroep van het contact herkend en krijgen een op maat gesneden routering, gewoon door gebruik te maken van de klantgegevens en -historie waarover uw bedrijf al beschikt. Dit verhoogt de beleving en klantervaring. Er wordt niet meer naar de bekende weg gevraagd en de klant krijgt direct de juiste medewerkers of service aangeboden. Klanthistorie laat u voorspellen wanneer klanten doorgaans contact zoeken met uw bedrijf. Vaak kunt u klachten voorkomen door klanten bijvoorbeeld proactief te informeren voordat ze zelf bellen.

Tevreden klanten blijven klanten.

Ook toe aan een UC cloudstrategie?

Lees dan meer in onze whitepaper

Maak gebruik van de jarenlange ervaring van Evolve IP.

www.evolveip.nl ǁ info@evolveip.eu ǁ 088 428 3111

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-10-28T09:48:00.000Z
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.