Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Leiderschap binnen Bol.com

Linda Bovaird als Director IT Architecture en Wieneke Keller als IT transformation lead geven met plezier leiding binnen de dynamische cultuur van bol.com. Hoe doen ze dat? “Professionals met een dosis optimisme hulp bieden, zodat zij zich kunnen focussen op hun eigen werkzaamheden.”

“Mijn ervaring is dat zolang het doel helder is en je het waarom goed uitlegt – met behulp van kaders en duidelijke verwachtingen – dat teams prima autonoom werkend kunnen zijn. Iets wat bol.com altijd in het vizier houdt.” Bovaird startte als Engineering Manager bij bol.com en groeide in haar huidige functie tevens uit tot lid van het managementteam.

Kellers loopbaan ging van IT-architect naar de IT-oplossingen; toen naar een managementpositie, die maakt dat ze verantwoordelijk is voor de transformatie naar een product organisatie bij bol.com. Keller: “Zolang we maar blijven kijken waar we ons kunnen ontwikkelen, zijn we op de goede weg. Als ondersteunend leider wil je het werk beter maken én daar steeds lessen uit trekken.”

Internationaal karakter

"Wij zijn het leukste Retail Tech-bedrijf van Nederland! "

Bovaird: “Onze IT-teams, en dus ook bol.com, krijgen een steeds internationaler karakter. Hier werken we echt samen aan een gezamenlijk doel waarbij we oog hebben voor het feit dat, onder andere door deze verschillende achtergronden, iedereen dit op zijn eigen manier doet, en we de ruimte geven om zelf oplossingen te bedenken.” Keller zegt: “Het is belangrijk om dit aandacht te geven en bijvoorbeeld in een-op-eengesprekken naar voren te halen.” Bovaird vult aan: “Onze cultuur heeft zich trouwens ook laten zien tijdens covid-19; onze complimenten aan onze CEO, Huub Vermeulen, voor zijn woorden ‘iedereen heeft eerst aan zijn eigen gezondheid te denken, aan dierbaren en dan pas aan bol.com’.

Innovatie en mensen

Bovaird: “Wij zijn het leukste Retail Tech-bedrijf van Nederland! Innovatie is bol.com. Als young professional kun je op dag één een issue oplossen en uitrollen, zodat het op de website staat én je aan je vrienden kunt laten zien dat je impact hebt gemaakt. Bol.com groeit altijd. De processen veranderen voortdurend. Dit betekent dat je zelfsturende teams hebt te promoten en de context zo maakt, dat productteams excelleren.”

Inspiratie om als leider mee te blijven bewegen komt voor Bovaird en Keller uit verschillende hoeken. Keller: “Als ik De Vegetarische Slager hoor zeggen ‘ik wil van gras melk maken, alleen haal ik de koe ertussenuit’ dan word ik daar enthousiast van. Dit is een innovatief perspectief op een productieproces.

En hij doet het ook nog.” Bovaird sluit af: “Ik heb eens meegemaakt dat een business analist voor mij inviel en dat met zoveel verve deed, dat ik de hernieuwde ideeën waar zij mee kwam vervolgens ook ben gaan gebruiken. Je krijgt er energie van als mensen het naar hun zin hebben bij bol.com.”

Wil je meer weten over Bol.com of werken bij bol.com? Bekijk de website voor alle (tech)vacatures.

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-12-15T08:00:00.000Z
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.