Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

DSW: ICT als middel voor betere klantervaring

14 december 2020 - 14:40AdvertorialInnovatie & TransformatieDSW
Redactie Computable
Redactie Computable

“In onderzoek naar het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland eindigde DSW vorig jaar in de top tien, als eerste financiële dienstverlener. Geen enkele bank of verzekeraar is ooit zo hoog geëindigd”, vertelt adjunct-directeur Jako Papac. De hoge positie past bij het duidelijke profiel van de zorgverzekeraar, vervolgt hij. “Verzekerden kiezen bewust voor ons, vanwege onze standpunten over de zorg en omdat we altijd het algemeen belang van de zorg boven het eigen belang stellen.”

Maar, benadrukt Papac, de klantervaring moet daarbij wél gewoon goed zijn. Bij de menselijke interactie, als verzekerden bijvoorbeeld bellen, en bij de digitale kanalen. DSW werkt continu aan het verbeteren van de klantervaring. “De focus op klantbeleving zit in onze genen. Bij alles wat we doen stellen we de vraag hoe we de verzekerden blij kunnen maken. We beseffen dat automatisering daarbij heel belangrijk is. Niet als doel op zich, maar om het voor onze klanten makkelijker en beter te maken.”

Een concreet voorbeeld is dat verzekerden declaraties die ze digitaal indienen vaak al op dezelfde dag krijgen bijgeschreven op hun bankrekening. “Een rekening van de fysiotherapeut of tandarts kun je bijvoorbeeld heel eenvoudig via de app indienen. Met ocr kunnen we die vaak in zijn geheel verwerken. ‘s Ochtends ingediende declaraties staan daardoor ‘s middags op de rekening van de verzekerde. We sturen de betaaltape naar de bank tegenwoordig zelfs later in om dit mogelijk te maken.”

De hoge score op klantvriendelijkheid bevestigt dat DSW het goed doet, aldus Papac. Voor de zorgverzekeraar is dat belangrijker dan het aantal verzekerden of jaarlijkse groei. “We willen niet de grootste zijn, maar de beste.”

Meer lezen over DSW? Kijk op www.dsw.nl

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Hulde aan de winnaars van de Computable Awards 2025

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    Innovatie & Transformatie

    Europa, laat je niet opnieuw gijzelen door technologie

    Overname
    Innovatie & Transformatie

    Kort: ChatGPT maakt zich er te gemakkelijk vanaf, grote overname Vertiv (en meer)

    Data & AI

    Banken zetten in op ai-agenten, maar echte doorbraak blijft uit

    Innovatie & Transformatie

    EZ ondersteunt 11 onderzoeksprojecten met 105 miljoen euro

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs