Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

De mens en de digitale wereld

11 december 2020 - 11:194 minuten leestijdAdvertorialInnovatie & TransformatieCaesar Groep
Redactie Computable
Redactie Computable

De menselijke maat, sinds de oprichting hét DNA van de Caesar Groep, krijgt een boost binnen de strategische heroriëntatie. De combinatie van mens en technologie vormt de motor van de digitale transformatie. “We investeren juist verder in deze succesfactor. Onze inspiratiebron is FC Barcelona.”

Caesar verstevigt zijn fundament met een onderscheidende speelwijze, ambitieuze spelers die zich continu ontwikkelen en heldere waarden. Volgens Luc Spaas, COO bij de Caesar Groep, is het Caesar-fundament, naast een duidelijke technologische visie, cruciaal om klanten succesvol te maken tijdens de digitale transformatie. “Daarvoor werken we samen met klanten in teams, tonen we een kritische houding naar elkaar en stimuleren we leiderschap en persoonlijke ontwikkeling om doelen te verwezenlijken.”

Het Caesar-DNA is absoluut onderscheidend in de markt: het maakt de IT-samenwerking herkenbaar en zorgt dat de doelstellingen met plezier worden gerealiseerd. “De Caesar Groep streeft naar een honderdjarig bestaan; de lange termijn is leidend. Ontwikkeling gaat boven winstmaximalisatie op de korte termijn”, benadrukt Inès de Wit, CFO bij de Caesar Groep.

De Caesar Groep is een bedrijvenfamilie die bestaat uit de businessunits Caesar Overheid, Caesar Experts, Cloud Republic, Creates, Garansys en Caesar ViaNova. De organisatie, die sterk waardengedreven is door haar DNA, excelleert ruim 27 jaar als IT-dienstverlener met mooie technologieën.

Toename personalisatie

De digitale transformatie wordt gevoed door data en cloudgerichte oplossingen en kent de hoofdthema’s optimize operations, empower employees, engage customers en transform products. Luc Spaas: “De combinatie van data en cloud zorgt  voor fors meer vraag naar inzichtelijke data, personalisatie en security. De inzichten groeien en daarmee ook de ontwikkeling van de mens binnen organisaties.” Inès de Wit vult aan: “Naast behoefte aan inzicht zal ook de schaalbaarheid en kostenefficiëntie belangrijk blijven.”

De Caesar Groep, met 180 medewerkers, ondersteunt organisaties als IT-partner bij hun digitale transformatie. Volgens Spaas kan technologie in combinatie met de menselijke adoptie van de technologie de organisatieontwikkeling een boost geven.

Gedragsontwikkeling is key

De strategische heroriëntatie vraagt om investeringen binnen de Caesar Groep. Niet alleen investeringen in technische ontwikkeling, maar ook gedragsontwikkeling en leiderschap krijgen aandacht. Inès de Wit: “Binnen onze Caesar Academy organiseren we trainingen en workshops die het strategische fundament verankeren. We laten mensen persoonlijk groeien. Hiermee wordt het DNA van Caesar gevoed. En we gaan nog een stap verder. Onze Academy zal opengesteld worden voor klanten.” Luc Spaas verklaart: “Het komt erop neer dat je samen met de klant persoonlijke groei doormaakt.”

Filosofie FC Barcelona

Voor de nieuwe koers heeft Caesar zich laten inspireren door FC Barcelona. “Hun slogan is: ‘més que un club’ ofwel: meer dan een club. Volgens hun filosofie blijft de attractieve en herkenbare speelwijze het fundament waar ze voortdurend naar handelen. Ze halen niet alleen spelers binnen die passen in hun speelwijze, maar die zich ook voortdurend willen ontwikkelen. Toegewijde spelers die inspirerend zijn voor anderen. En die er alles aan doen om de gezamenlijke doelen te behalen. De vraag die we ons stelden: wat kunnen wij hiervan leren?”, legt Luc Spaas uit. “We ontwikkelden drie essentiële fundamenten, te weten: 1) de waarden ‘doelgericht’ en ‘harmonie’ met onze overtuiging dat die elkaar versterken; 2) mensen die de betere versie van zichzelf willen worden; en 3) een herkenbare werkwijze gericht op vandaag en morgen.”

Daarmee is Caesar volgens Inès de Wit en Luc Spaas ook ‘més que un’ IT-dienstverlener. “De klant krijgt hoogwaardige oplossingen, inspirerende en toegewijde mensen die graag samenwerken met het oog op het gevraagde resultaat op de korte en lange termijn.”

Verwachtingen heroriëntatie

Caesar verwacht dat de koersbijstelling bestaande en nieuwe opdrachtgevers aanspreekt. “Caesar nodigt de markt uit om hierover in gesprek te gaan.” Ook de Academy gaat veel belangstelling oogsten. Inès de Wit: “De markt ziet dat bij succesvolle toepassingen binnen de digitale transformatie de mens het verschil maakt.”

De technologie gaat sneller dan organisaties aankunnen. Luc Spaas: “Als IT-partner in de digitale transformatie richten we ons dus zeker niet alleen op de technologie. De energie die Caesar wil laten ontstaan tussen mensen en technologie leidt tot een sterkere marktpositie van onze klanten. Ambities van organisaties worden werkelijkheid! De bewijslast komt te liggen in de opdrachttevredenheid. Momenteel wordt deze gewaardeerd met een acht. De ambitieuze doelstelling is een negen.”

Meer weten over Caesar Groep? Bekijk de website. 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Lleverage ontvangt drie miljoen voor ‘vibe automation’

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs