Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

De werkomgeving van de toekomst

27 februari 2017 - 07:584 minuten leestijdAdvertorialCloud & Infrastructuur
Redactie Computable
Redactie Computable

Hoe ziet de werkomgeving van de toekomst eruit? Aan welke eisen moet het voldoen? Hoe stelt het werknemers en bedrijven in staat om effectief gebruik te kunnen maken van en mee te kunnen bewegen met de voortdurende digitale transformatie? Dit artikel verkent de werkomgeving van de toekomst een geeft antwoord op deze vragen.

In de digitale werkomgeving van de toekomst moeten processen binnen het hele bedrijf op een gestandaardiseerde manier snel en foutloos worden uitgevoerd. De werkomgeving moet werknemers daar actief bij ondersteunen en langdurige zoektochten naar benodigde documenten en files voorkomen. Werkprocessen moeten gemakkelijk kunnen worden uitgevoerd en tot op zekere hoogte worden geautomatiseerd.

Als standaardwerkprocessen effectief en efficiënt kunnen worden uitgevoerd, dan houden werknemers tijd over om echt met de (interne) klant in gesprek te gaan of om te kunnen verbeteren en innoveren. Innovatie en de wil om te verbeteren zijn voorwaarden voor succes, maar dat kost tijd. Tijd die vrijkomt als procesoptimalisatie echt een integraal onderdeel van een digitale werkomgeving is.

Mobiliteit

Thuiswerken en het principe van BYOD (Bring Your Own Device) zijn nu al toepassingen van een moderne manier van werken. Maar de werkomgeving van de toekomst moet verder gaan. Het moet het dagelijkse werk echt faciliteren en nog flexibeler maken.

Werknemers moeten echt zelf kunnen bepalen welk apparaat zij gebruiken en hoe en waar zij hun werk doen. Dit moet onafhankelijk van tijd en locatie mogelijk zijn en zij moeten toegang hebben tot alle data die zij nodig hebben. Het resultaat moet tellen, niet de fysieke aanwezigheid. De digitale werkomgeving van de toekomst zou een centrale omgeving moeten zijn die dit waarborgt.

Applicaties

Applicaties waren al belangrijk, maar worden nog belangrijker. Het moet mogelijk zijn om het gebruik van applicaties uit te breiden of aan te passen naar wens om zo een gepersonaliseerde en individueel aanpasbare omgeving te kunnen creëren. Werknemers zouden alleen lees- en schrijfrechten voor de applicaties en documenten moeten krijgen die horen bij hun rol, met als gevolg dat een werknemer alleen voor hem of haar relevante informatie tot zich krijgt. Dit verhoogt niet alleen het gebruiksgemak, maar ook de veiligheid.

Sociaal Intranet: Dreamwork door Teamwork

De snelheid waarmee teams kunnen schakelen, handelen, creëren en innoveren kan het verschil maken ten opzichte van de concurrentie. Maar hoe creëer je die omgeving waarin mensen en teams optimaal kunnen presteren? Lees hier meer over in dit artikel.

Integratie van data

Om ervoor te zorgen dat werknemers niet steeds hoeven te wisselen tussen applicaties moeten alle functies en informatie op één centrale informatie- en werkomgeving beschikbaar zijn. Bijvoorbeeld in één web-based user interface. Om dat te bereiken moet het mogelijk zijn verschillende systemen te integreren. Dit betekent bijvoorbeeld dat data van een voorraadbeheersysteem (ERP) als SAP kan worden geïntegreerd in een digitale werkomgeving. Deze informatie is dan voor alle geautoriseerde gebruikers altijd en overal beschikbaar en is niet alleen te lezen, maar ook te bewerken en te overschrijven.

Sociaal platform

De stortvloed aan dagelijkse e-mails wordt door veel werknemers gezien als het grootste probleem bij interne communicatie. De werkomgeving van de toekomst moet communicatie en het delen van informatie, content en kennis aanzienlijk eenvoudiger maken. Het gebruikt social media net zoals je dit privé gebruikt. Een efficiënte samenwerking van werknemers die werken in teams en aan projecten moet centraal staan en de communicatie wordt doelgericht, en is niet langer een doel op zich.

De toekomst is nu

De Digital Workplace doet dit allermaal en stelt bedrijven in staat om geheel naar wens en op maat met behulp van portal software een oplossing te creëren die aansluit op de behoeften. Omdat er systemen van derden aan gekoppeld kunnen worden en het locatie- en apparaat onafhankelijk is, kan het met organisaties meegroeien en zich aanpassen aan de alsmaar veranderende, technologische wereld waarin wij ons begeven.

In 5 stappen naar de Digital Workplace?

De Digital Workplace wordt gemaakt met portal software van Intrexx. U kiest de noodzakelijke functies en voegt deze toe aan de portal. Koppel systemen van derden en geef werknemers hun eigen, persoonlijke dashboard. Ontdek hoe u in 5 stappen succesvol de Digital Wokplace kunt implementeren. Lees verder.

Meer over

Computing Everywhere

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    big tech
    ActueelOverheid

    Na ingreep Microsoft bij ICC: kabinet waarschuwt voor afhankelijkheid Amerikaanse tech

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    Vrouwe Justitia
    ActueelCloud & Infrastructuur

    VMware haalt bakzeil bij Haagse rechter om Rijkswaterstaat

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs