Nu de digitale revolutie hele industrieën overhoop gooit is het voor bedrijven nóg belangrijker geworden om tijdig nieuwe markten of technologische ontwikkelingen te detecteren, die een bedreiging kunnen vormen voor hun huidige bedrijfsmodel. Daarvoor is intern ruimte nodig voor afwijkende meningen en een bedrijfs- en teamcultuur waarin dat op waarde wordt geschat.
Aanpak cruciaal
Als intern de vonken er af en toe niet vanaf spatten maak je als bedrijf juist de weg vrij voor concurrenten met ruimte voor interne ‘brandhaarden’, die weer kunnen leiden tot een revolutionaire innovatie die de wereld bestormt.
de aap uit de mouw : Uit Brits onderzoek bleek echter dat teamwork voor de meeste mensen niet werkt. Prettig in harmonie samenwerken is niet effectief, lezen we ineens. Uit ervaring weten we dat je ook prima op andere manieren niet effectief kunt werken.
Brandhaarden en revolutie, ruimte voor meningsverschillen oleeee. past ook wel bij Fail fast and often. ZZP-ers weten wel beter, voorlopig blijft low profile onder de radar facturen schrijven het meest effectief.