Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nieuwe normaal kent prettige gevolgen

21 september 2020 - 09:313 minuten leestijdOpinieInnovatie & TransformatieIFS
Jacques Moolhuijsen
Jacques Moolhuijsen

De snelle draai naar werken op afstand als gevolg van de coronapandemie brengt een aantal factoren aan het licht voor organisaties; hoe productief kan personeel op afstand zijn? Hoe goed vertrouwt een bedrijf zijn personeel dat thuiswerkt? En wat is de impact van dit vertrouwen op de werknemers? Het is zeer onwaarschijnlijk dat alle werknemers die nu thuiswerken weer helemaal terugkeren naar het kantoor of de klantlocatie. Thuiswerken zal vanaf nu een grote rol blijven spelen in de maatschappij.

Hoe vervelend en desastreus Covid-19 voor veel mensen en bedrijven ook is, de situatie leidt voor serviceorganisaties ook tot een aantal positieve veranderingen.

Bij innovatieve serviceorganisaties staat digitale transformatie al lang op de agenda. Zij waren in staat om snel op de nieuwe en uitdagende omstandigheden te reageren. Andere dienstenbedrijven blijken wat minder happig te zijn op nieuwe technologie. Maar in hun poging de wereldwijde pandemie te overleven, moeten ze wel. En waar het vaak de werknemers waren die zich tegen deze veranderingen verzetten, zijn zij nu juist degenen die de tools met open armen verwelkomen – alleen dan kunnen ze (veilig) blijven werken. In de snelkookpan die Covid-19 is, ervaren ze in zeer korte tijd dat technologie veel kan doen. Dat biedt kansen voor iedere serviceorganisatie.

Alles draait om veiligheid

Naarmate serviceorganisaties weer meer en meer werk op locatie gaan verrichten, zullen we zien dat veiligheid een belangrijke onderscheidende factor wordt. Vóór Covid-19 was er geen klant die vroeg: ‘Wat is uw veiligheidsprotocol?’ Dit zal in de toekomst wel anders zijn. Deskundigen zeggen niet alleen dat het coronavirus enige tijd nodig heeft om te verdwijnen en dat het ontwikkelen van een ​​vaccin lang zal duren, maar dat de emotionele impact van het virus op individuen nog lang zal aanhouden. Een werknemer wil niet meer aan het werk als hij of zij zich niet veilig en goed beschermd voelt. Bovendien willen klanten niet dat er een buitendienstmedewerker bij hen thuis of in het bedrijf komt als ze niet weten hoe de serviceorganisatie hun veiligheid beschermt.

‘Wanneer denk je dat het weer normaal wordt?’, vragen mensen me vaak. Ik heb het mezelf ook afgevraagd. Maar ik ben er niet van overtuigd dat we weer terug kunnen en willen naar de oude situatie. Zoals vaak wordt gezegd zal er een ’nieuwe normaal‘ komen. Alle bedrijven krijgen hier in meer of mindere mate mee te maken, maar de serviceorganisaties in het bijzonder omdat zij van oudsher op klantlocaties werken.

Jacques Moolhuijsen, senior business consultant bij IFS Benelux

Meer over

ConsultingHNWMalware

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    OpinieCarrière

    Thuiswerken vraagt om digitale zelfredzaamheid

    OpinieSecurity & Awareness

    Zo maakt it van thuiswerken de norm

    Thuiswerken corona Covid-19
    ActueelCarrière

    Groot onderzoek naar impact corona op thuiswerken

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs