Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Mobiel-gebruiker is meedogenloos

Mobieltjes
29 maart 2016 - 09:27OpinieCloud & Infrastructuur

Het aantal mobile devices groeit sneller dan de wereldbevolking. Dagelijks komen er vijf keer zo veel apparaten bij als uitbreidingen in een familie. Door deze groei zijn mobiles in sneltreinvaart uitgegroeid tot het belangrijkste communicatiemiddel voor consumenten en bedrijven over de hele wereld. En dat heeft er op zijn beurt weer toe geleid dat iedere onderneming zijn eigen app lanceert. Ga maar eens naar de App Store. Voor alles wat je zoekt bestaat een app.

Nu mobiele apparaten zo’n onlosmakelijk onderdeel zijn geworden van ons dagelijks leven, verdient het de aandacht om ook eens goed te kijken naar de gebruikers. Die kunnen meedogenloos zijn. Ruim 79 procent van alle gebruikers gunt een app een tweede kans, als de app de eerste keer niet goed werkt. Maar als deze daarna nog steeds niet weet te imponeren, zakt dat getal terug naar 16 procent! We eisen van apps immers dat ze ons drukke leven gemakkelijker maken.

De hoofdredenen waarom een gebruiker een app verwijdert zijn: crashes en slechte performance. De app start niet of functioneert niet als verwacht.  Zonde! Deze issues hadden voorkomen kunnen worden als er op mobile devices was getest.

Bij testen is het goed om rekening te houden met de gebruikers. Door touch-technologie zijn mobiele gebruikers een stuk minder geduldig dan desktopgebruikers. Grofweg kun je twee soorten gebruikers onderscheiden. Ten eerste zijn er mensen die snel taken willen uitvoeren, bijvoorbeeld boodschappen doen via de app of hun banksaldo bekijken. Deze gebruikers vinden het belangrijk dat ze in zo weinig mogelijk stappen kunnen doen wat ze willen en zijn geïnteresseerd in extra functies. De tweede categorie mensen gebruikt  hun mobiele apparaten om de tijd te doden, zoals bijvoorbeeld forenzen in de trein. Zij willen zo eenvoudig mogelijk toegang krijgen tot veel informatie.

Het loont de moeite om met beide gebruikers rekening te houden in de testfase. Je wilt een gebruiker  van een app toch niet verliezen aan een concurrent?

Meer over

AppsTesting

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Eén reactie op “Mobiel-gebruiker is meedogenloos”

    1. René Civile schreef:
      31 maart 2016 om 05:39

      Als eyeopener prima artikel. Het niveau en de kwaliteit van de apps doorgaans is knap bedroevend. Veel apps verlangen toegang tot functionaliteiten va het mobieltje die totaal overbodig zijn terwijl anderen klaarblijkelijk nog niet eens ordentelijk zijn getest. Althans, disfunctioneren van sommige apps doet mij dat denken.

      Dat brengt mij dan weer tot de stelling dat het zeer bedroevend is gesteld met de meest basale keten van ontwikkelen die voor een app gelijk is als aan gewone software. Terecht dat de interesse van een app na een tweede keer bij de gebruiker al weg is. Bij mij is dat al na de eerste keer.

      Als een app namelijk geen toevoegende waarde blijkt te hebben is een tweede kans niet eens meer nodig. Leuk artikel.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Eurofiber en Open Dutch Fiber slaan handen verder ineen

    EU digitale
    Cloud & Infrastructuur

    Nederland in Europees consortium voor digitale gemeenschapsgoederen

    Software & Development

    Verkeerde configuratie bij Azure leidt tot veel storingen

    Nexperia
    Cloud & Infrastructuur

    Nexperia-topman wilde 40 procent personeel in Europa ontslaan

    Overheid

    VVD: wij willen een ‘AcICT on steroids’

    Cloud & Infrastructuur

    Investering van twee miljoen in sociaal sportnetwerk CityLegends  

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs