Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Jacob Spoelstra

Spoelstra Spreekt: Laat maar

01 september 2021 - 06:42OpinieCloud & Infrastructuur
Jacob Spoelstra
Jacob Spoelstra

Vorige week kwam uit een onderzoek naar voren dat één op de vijf consumenten afziet van een online-aankoop als het afrekenen langer dan een minuut duurt. Eén minuut.

Met andere woorden: je wilt een nieuw espressoapparaat, struint internet af om het beste apparaat te vinden tegen de beste voorwaarden, leest reviews, bekijkt YouTube-tutorials en vraagt je vrienden om advies. Maar bij het afrekenen, moet je even wachten. Ja, daar heb je geen zin. Zo zijn we niet getrouwd! Dus je drinkt voor de rest van je leven slappe filterkoffie. Hoe graag wil je het product hebben als je er geen minuut voor wilt wachten?

Bonnetje wisselen

Wat als we dit in een echte winkel ook eens zouden doen? Dat je met je boodschappenwagen in de rij staat en na zestig seconden zegt: ‘Sorry, dit duurt te lang’. Je laat je boodschappenkar staan en gaat weer naar huis. Thuisgekomen vraagt je vrouw of je nog bananen hebt meegenomen en jij antwoordt: ‘Ik heb helemaal niks mee genomen. De kassière moest het papier van het bonnetje wisselen. Daar ga ik niet op wachten!’. En dat je vrouw dan vraagt wat jullie vanavond gaan eten. En dat jij dan antwoordt dat je wel iets bestelt via Thuisbezorgd.nl. Tenminste, als het afrekenen niet langer duurt dan zestig seconden.

Uit verveling

Wat is het toch dat we online andere regels hebben dan in het echte leven? We willen niet wachten, schelden elkaar verrot en hebben een spanningsboog van een fruitvlieg. Terwijl als je ergens relaxed kunt zijn, dan is het wel online. Je kunt ondertussen allemaal andere dingen doen, iets wat in de fysieke winkel niet kan. Als je daar lang moet wachten, kun je uit verveling hooguit een chocoladereep in je winkelmandje stoppen. Of natuurlijk even iets bestellen op je telefoon. Tenminste, als het afrekenen niet langer dan zestig seconden duurt.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Jacob Spoelstra
    OpinieCarrière

    Spoelstra Spreekt: Naar huis gestuurd

    Jacob Spoelstra
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Spoelstra Spreekt: Draaiknop

    Jacob Spoelstra
    MagazineInnovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Hoge verwachtingen

    Jacob Spoelstra
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Spoelstra Spreekt: Tik op de vingers

    Jacob Spoelstra
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Wat ben je aan het typen?

    Jacob Spoelstra
    OpinieCarrière

    Spoelstra Spreekt: Rare mensen

    Eén reactie op “Spoelstra Spreekt: Laat maar”

    1. Een Oudlid schreef:
      1 september 2021 om 12:18

      Absoluut waar, online hebben we niet het ‘engelengeduld’ dat we in de wachtrij voor de kassa hebben maar daar staat tegenover dat we direct met wat we gekocht hebben de winkel uitlopen. Snelheid is tenslotte relatief want 1 minuut wachten bij het afrekenen om vervolgens dagen vol verwachting te moeten wachten op de levering is de andere kant van dezelfde medaille. En dan heb ik het nog maar niet over de retourstroom, typerend dat Jacob geen grappen maakt over vrouwen die een ander zelfbeeld hebben dan de maatvoering.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs