IBM betaalt half miljard voor marketingsoftware

Dit artikel delen:

Technologiebedrijf IBM neemt voor 480 miljoen dollar Unica over. Dat is een Amerikaanse leverancier van software waarmee organisaties grote marketingcampagnes kunnen beheren, automatiseren en aansturen. De onderneming telt meer dan 1500 zakelijke klanten, waaronder grote winkelketens.

Marketingsoftware wordt al met al een steeds groter bestanddeel van het portfolio van IBM. Een belangrijk onderdeel daarvan is webanalyse: het inzichtelijk maken, analyseren en voorspellen van consumentengedrag op websites.

Analyse

Ook bij de software van Unica is webanalyse een belangrijk onderdeel. Op dat gebied deed IBM kortgeleden al twee acquisities. In mei 2010 legde het technologiebedrijf 1,5 miljard dollar neer voor Sterling Commerce en in juni volgde de aankoop van Coremetrics. Daarvan is de overnamesom niet bekendgemaakt.

Sterling en Coremetrics bieden softwareproducten voor het analyseren van webstatistieken, al dan niet als clouddienst. Het is de bedoeling dat verschillende analysesoftwareproducten worden geïntegreerd in één pakket. Dat kan vervolgens worden gekoppeld aan IBM's Websphere Commerce.

Het Amerikaanse Unica heeft geen enkele band met de Nederlandse Unica Installatiegroep, die in juni 2010 ict-dienstverlener AAC Cosmos overnam.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Vacatures Business Analytics

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2010-08-16T14:04:00.000Z Diederik Toet
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.