Het proces voor microgiften is uiterst gebruiksvriendelijk, want reizigers kunnen gewoon een gift aan Unicef toevoegen wanneer ze hun online winkelproces voltooien. In de eerste fase van dit programma zullen bepaalde aanbieders en verkopers van reizen, zoals luchtvaartwebsites en online reisagentschappen, een ‘selectievakje’ voorzien op hun online reserveringspagina’s. Als een reiziger een gift wil doen, ontvangt hij of zij een e-mail ter bevestiging. De mogelijkheden van dit initiatief om significante giften te genereren, zijn onbeperkt.
Juryoordeel
De jury is van mening dat Amadeus hiermee aantoont dat ‘een druppel op een gloeiende plaat’ wel degelijk effectief kan zijn, als er maar vaak en lang genoeg gedruppeld wordt. Door deze faciliteit beschikbaar te stellen aan zijn klanten wordt voor hen de drempel verlaagd om microgiften te doen. Vanuit het volume dat Amadeus hiermee genereert blijkt dat dit een effectief middel is.
Computable.nl over Amadeus
EU-voorstel brengt revolutie in cloudmarkt teweeg
Dijksma: Geen privacy-lek bij ICT-storing KLM
Amadeus telt 500 miljoen neer voor Newmarket
Amadeus levert Air France-KLM e-handelsoftware
EIB versterkt Amadeus lening van 150 miljoen euro
Amadeus sluit contracten met Thalys en IAG
Air France-KLM rondt weer migratie Amadeus af
SoftBrands neemt hotelsoftware Amadeus over