Marketeers hebben te maken met een explosieve groei aan digitale klantgegevens. DDMA hoort van leden dat die grote hoeveelheid aan data verlammend kan werken. Marketeers staan open voor nieuwe mogelijkheden, maar weten niet goed waar te beginnen. Analytic storytelling helpt ze om complexe informatie om te zetten in een helder verhaal dat beklijft bij collega’s, management en relevante stakeholders. Het is een stapsgewijze, praktische methode die analytische en verhalende technieken combineert.
Naast de cursus Analytic storytelling, biedt de Data Academie ook trainingen op het gebied van Datavisualisatie en Data minded marketing. Het kennisinstituut kiest bewust voor een breed aanbod, omdat er naast een kennistekort, ook communicatieve ruis op de lijn tussen marketeers en data-analisten zit. Om marketing echt data-driven te maken, is het cruciaal dat beide partijen dezelfde taal spreken. Marketeers moeten inzien welke mogelijkheden er uit data te halen zijn en de analisten moeten zich in kunnen leven in het marketingproces.
Er staan ook trainingen in de planning die specifiek bedoeld zijn voor cmo’s. De koers van een organisatie wordt nu eenmaal uitgezet op bestuursniveau. Als een CMO het belang inziet van data en weet wat de mogelijkheden zijn, komt data-integratie hoog op de bedrijfsagenda. Bedrijven die al veel met data doen, noemen dit een belangrijke voorwaarde voor digitaal succes. Een datastrategie heeft daarnaast de meeste kans van slagen als marketeers, dataspecialisten en het hoger management een gezamenlijk vertrekpunt hebben. Daarom organiseert de Data Academie ook in-house-opleidingen. Een intensief intake-traject en een digitale nulmeting van de marketingafdeling leidt tot een zorgvuldige selectie van docenten en een kwalitatieve match tussen kennisvraag en -aanbod.
Om de kwaliteit en de relevantie van het kennisaanbod te waarborgen, heeft DDMA twee adviesorganen geselecteerd en benoemd: de Data Industry Leader Board en de Data Expert Board.
Computable.nl over Computable
De juiste mindset bij omscholing
'Proactieve' softwarerobot verdient onze aandacht
Klanten SolarWinds laks met maatregelen
Laatste week voor de Computable Kerstpuzzel
2020: Coronapandemie kreeg geen vat op overnames
Computable Kerstpuzzel 2020 ‘Van A tot Z’
Grapperhaus draait om verzwakken encryptie heen
Computable-onderzoek: Thuiswerken is blijvertje
Afas voelt hete adem in nek van nieuwkomers
Deellijstjes financieel onderzoek onder ict-bedrijven