Met behulp van het internet of things heeft Conduent de dashboards van auto’s gekoppeld aan het contactcenter. Meldingen vanuit het dashboard worden direct doorgestuurd naar het contactcenter. Customer agents zijn hierdoor in staat proactief contact op te nemen met de eigenaar van de auto om bijvoorbeeld een afspraak te plannen bij de dealer voor een onderhoudsbeurt. Daarnaast kan de eigenaar gewezen worden op versleten banden, een te laag oliepeil, et cetera. Hiermee wordt niet alleen een optimale klantbeleving gerealiseerd, maar wordt het ook eenvoudiger om preventief onderhoud te verrichten om ongemakken te voorkomen.
Eerder won Conduent/Xerox al een award voor zijn bijdrage aan een innovatieve applicatie voor de Apple Watch. Samen met KPN als provider en Interactive Intelligence heeft Xerox een applicatie ontwikkeld die realtime managementinformatie weergeeft. Hiermee kunnen teamleiders significant meer de vloer op om hun customer care agents te coachen en zijn opdrachtgevers en managers met één blik op hun pols op de hoogte van alle belangrijke managementinformatie.
Computable.nl over Computable
De juiste mindset bij omscholing
'Proactieve' softwarerobot verdient onze aandacht
Klanten SolarWinds laks met maatregelen
Laatste week voor de Computable Kerstpuzzel
2020: Coronapandemie kreeg geen vat op overnames
Computable Kerstpuzzel 2020 ‘Van A tot Z’
Grapperhaus draait om verzwakken encryptie heen
Computable-onderzoek: Thuiswerken is blijvertje
Afas voelt hete adem in nek van nieuwkomers
Deellijstjes financieel onderzoek onder ict-bedrijven