Het is een mooie mijlpaal voor het bedrijf, dat laat zien dat er groot potentieel zit in het aanbod van kunstmatige intelligentie voor zakelijke gebruikers. Dat er één miljard voorspellingen gedaan worden is ook snel bereikt; het platform Einstein werd in de herfst van 2016 gelanceerd door ceo Marc Benioff. De Einstein-features worden als extra’s bovenop het SaaS-aanbod van Salesforce gebruikt.
Sinds 2016 voegt Salesforce nieuwe zaken aan zijn aanbod toe. Daarnaast heeft het flink wat nieuwe klanten weten te werven. Kunstmatige intelligentie wordt steeds breder gebruikt binnen het zakelijke SaaS-aanbod. Bedrijven als Microsoft, Oracle en SAP hebben elk hun eigen aanbod en elk verschillende niveaus van dat aanbod. De markt is daarmee erg vol en het aanbod erg breed. Ondanks die stevige concurrentie, weet Salesforce met Einstein gezien de één miljard verwerkte opdrachten per dag dus prima te presteren.
Computable.nl over Salesforce
Ceo's spreken afschuw uit over Capitool-stormloop
50 jaar ict, 50 jaar 'Van Ad' (2)
Salesforce zet software in publieke cloud
Salesforce tast diep in de buidel voor Slack
Salesforce aast op Slack
Actie tegen Salesforce en Oracle krijgt bijval
Atos slaat drie overnames in een klap
Salesforce, Randstad en TechGrounds in loopbaan-pact
Investeerders stoppen 150 miljoen dollar in Tanium
Betaalspecialist Stripe in zee met Salesforce