Voor zijn start bij Royal FloraHolland heeft Van der Bijl onder andere gewerkt bij Koninklijke Auping, Reed Elsevier en Wehkamp. Altijd in rollen waarbij hij gewerkt heeft aan het digitaliseren van ‘business to business’- en ‘business to consumer’- bedrijfsmodellen. Van der Bijl heeft bedrijfskundige informatica gestudeerd en daarna een mba (master of business administratie)-opleiding gevolgd. Hij sleepte vorig jaar de ‘Digital Transformers Award 2017’ in de wacht. Dat is een prijs voor digitale vernieuwers in het bedrijfsleven. Op 6 november 2017 is Floriday geïntroduceerd, een nieuw platform voor de sierteeltsector. De urgentie is groot volgens Van der Bijl. ‘Veranderen we niet, dan worden we ingehaald door de online-wereld.’
Inmiddels ligt er een ‘Digital First’-strategie, waarbij het digitaal platform Floriday leidend is, aangevuld met financiële en logistieke diensten. Er wordt hierbij intensief samengewerkt met kwekers en klanten. Van der Bijl heeft voor Royal FloraHolland iets ontwikkeld waar de sector aan toe is. Een fancy, digitale veiling optuigen is echter geen doel op zich. Als kwekers er niet op aanbieden, heeft het voor klanten geen zin om er gebruik van te maken. De huidige marktplaats heeft nog een belangrijke functie in de sector. Die is omgezet naar een nieuw digitaal platform en dat is met beleid gedaan.
Computable.nl over Computable
2021 wordt het jaar van Net Dollar Retention
De juiste mindset bij omscholing
'Proactieve' softwarerobot verdient onze aandacht
Klanten SolarWinds laks met maatregelen
Laatste week voor de Computable Kerstpuzzel
2020: Coronapandemie kreeg geen vat op overnames
Computable Kerstpuzzel 2020 ‘Van A tot Z’
Grapperhaus draait om verzwakken encryptie heen
Computable-onderzoek: Thuiswerken is blijvertje
Afas voelt hete adem in nek van nieuwkomers