Passagiers die bij Transavia een vliegticket hebben geboekt, kunnen nu via de Nederlandstalige Google Assistent vragen stellen over hun vlucht. De luchtvaartmaatschappij ontwikkelde samen met Mirabeau een Google Assistent-service die passagiers hun vluchtstatus laat weten en ze aanvullende informatie geeft, bijvoorbeeld op welke bagageband ze hun bagage kunnen ophalen. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2019 reden om Mirabeau te nomineren in de categorie Digital- & E-commerceleverancier van het Jaar.
In de volgende versie vertelt de Google Assistent ook de actuele wachttijd bij de veiligheidscontrole op Schiphol. Google Assistent is krachtige technologie die Transavia helpt om met iedere klant een gesprek aan te gaan op elk moment van de klantreis.
Eerder dit jaar lanceerde Transavia een Engelstalige service waarmee mensen via de Google Assistent en smart speakers zoals de Google Home en Amazon Alexa bestemmingen kunnen zoeken en hun ticket kunnen boeken.
Zie ook onderstaande video.
Terug naar de overige genomineerden
Transavia en Mirabeau lanceren Nederlandstalige Google Assistent service
Computable.nl over Mirabeau
FrieslandCampina vernieuwt Melkweb en krijgt 2 apps
Transavia innoveert met nieuwe chatbot
Computable nomineert tien digital companies
Mirabeau scoort nominatie met chatbot-technologie
Vluchten boeken bij Transavia via nieuwe chatbot
Cognizant neemt Amsterdams Mirabeau over
Transavia rolt digitale bedrijfsstrategie uit
Mirabeau start AWS-gebaseerd bedrijfsonderdeel
KLM verlengt samenwerking met Mirabeau