Voor zijn weboplossingen gebruikt Snakeware zijn eigen, sinds eind jaren ’90 ontwikkelende contentmanagementsysteem, gebaseerd op .Net-technologie met api back-end en VUE front-end. Bij de opbouw van Dirk.nl is uitgegaan van het kleinste scherm van de klant, de mobiel. Op deze manier denken de bouwers de beste gebruikerservaring te garanderen op zowel mobiel, tablet als desktop. Uiteindelijk moeten zo’n 750.000 tot een miljoen bezoekers per maand gebruikmaken van de site. Daarnaast gaat op korte termijn een nieuw online kanaal open: de Dirk-app, als verlengstuk van de nieuwe website.
De website is op een aantal punten vernieuwd. Zo is naast de aanbiedingen het volledige assortiment van Dirk nu online te bekijken. Vanuit dit aanbod is een digitaal boodschappenlijstje samen te stellen op Dirk.nl, waarbij tevens recepten zijn toe te vegen aan de digitale lijst. Ook worden online campagnes meer in lijn gebracht met offline acties.
Computable.nl over Snakeware
25-jarig Snakeware scoort met nieuwe strategie
Snakeware personaliseert marketing De Persgroep
Snakeware helpt jarige Dirk aan nieuwe website
Snakeware krijgt ‘koninklijke’ ar-nominatie
Koning Willem-Alexander bezoekt Snakeware
Innovaties Snakeware gaan internationaal
Beste online supermarkt van Nederland in de maak
Digital agency Snakeware definitief doorgebroken
Omzet Snakeware 15 procent omhoog