Volgens Amazon is de helft van de aangeboden items op de website al van middelgrote en kleine bedrijven afkomstig. Maar vooral die kleine verkopers willen nog wel eens ondersneeuwen in het geweld van Amazon. Consumenten kunnen uit miljoenen producten kiezen en komen doorgaans lastig uit bij de mkb’ers. Op Storefronts is de klant slechts ‘een paar klikken’ verwijderd van de retailer.
Met een selectie van 25 productcategorieën, zoals dierenbenodigdheden en back to school, is het erg overzichtelijk. Naast hun producten zetten de verkopers ook zichzelf in de kijker. Met een persoonlijk tekstje en een foto krijgt de klant een goed beeld bij wie hij koopt. Het platform moet de wereldwijde verkoop voor deze verkopers stimuleren. Storefronts is live gegaan in Amerika, Engeland en Duitsland. Dat laatste land wordt steeds vaker door Nederlandse spelers ingezet als onderdeel van een platformstrategie.
Computable.nl over Amazon
Europa zet in op scholing van ict-vaardigheden
Red Hat heeft oogje op securitybedrijf StackRox
Big Tech snijdt extreemrechts van buitenwereld af
Waar is Jack 'Alibaba' Ma?
‘Slavenarbeid bij Apple, Amazon en Tesla’
5 grootste hacks bij it-bedrijven van 2020
Amazon aast op uitzendrechten Formule 1
Aanzet beveiliging mobiele netwerken verdient kritiek
Werner Vogels' tech-trends voor 2021
T-Systems zoekt breedte via partnerschap met AWS