De chatbot van Ingenico, dat ook gevestigd is in Nederland en België, begrijpt specifieke nuances in taal en taalgebruik en kan goed omgaan met natuurlijke variaties in de communicatie tussen individuen. Daardoor kan de chatbot snel en adequaat reageren op de specifieke wensen van de gebruikers, in een groot aantal talen. Het nieuwe ai-component van IBM Watson zorgt ervoor dat klanten in minder stappen hun bestelling kunnen afronden. Dat moet leveranciers helpen om de conversie te verhogen, bijvoorbeeld doordat gebruikers aan de bot vertellen wat ze willen kopen en direct de betaling en aflevering regelen.
De chatbot is ontwikkeld voor gebruik in de detailhandel, horeca, reis- en vrijetijdsbranche. Door de bot kunnen bedrijven die deze inzetten ook buiten kantooruren het gesprek aangaan met geïnteresseerden. Bovendien biedt de chatbot de mogelijkheid om waardevolle informatie te vergaren over de wensen en behoeften van consumenten. Daardoor kunnen bedrijven hun aanbod beter afstemmen op de veranderende behoeftes van klanten. De chatbot is ontwikkeld in samenwerking met ontwikkelaars van JoinedApp. De chatbot maakt gebruik van Ingenico’s betaal-api.
Computable.nl over Computable
Computable vervolgt onderzoek securitybudgetten
Ontwikkelaars blij met én sceptisch over ChatGPT
Computable Kerstpuzzel 2022: 'Wederom een genoegen'
Computable past hoofdjury Awards 2023 aan
Nederland quantumland: tien topartikelen in 2022
De meest gelezen bijdragen van experts in 2022
De best gelezen achtergronden van 2022
Degelijk derde kwartaal 2022 Nederlandse ict-overnames
Computable Kerstpuzzel 2022 'Van A tot Z'