De chatbot van Ingenico, dat ook gevestigd is in Nederland en België, begrijpt specifieke nuances in taal en taalgebruik en kan goed omgaan met natuurlijke variaties in de communicatie tussen individuen. Daardoor kan de chatbot snel en adequaat reageren op de specifieke wensen van de gebruikers, in een groot aantal talen. Het nieuwe ai-component van IBM Watson zorgt ervoor dat klanten in minder stappen hun bestelling kunnen afronden. Dat moet leveranciers helpen om de conversie te verhogen, bijvoorbeeld doordat gebruikers aan de bot vertellen wat ze willen kopen en direct de betaling en aflevering regelen.
De chatbot is ontwikkeld voor gebruik in de detailhandel, horeca, reis- en vrijetijdsbranche. Door de bot kunnen bedrijven die deze inzetten ook buiten kantooruren het gesprek aangaan met geïnteresseerden. Bovendien biedt de chatbot de mogelijkheid om waardevolle informatie te vergaren over de wensen en behoeften van consumenten. Daardoor kunnen bedrijven hun aanbod beter afstemmen op de veranderende behoeftes van klanten. De chatbot is ontwikkeld in samenwerking met ontwikkelaars van JoinedApp. De chatbot maakt gebruik van Ingenico’s betaal-api.
Computable.nl over Computable
De juiste mindset bij omscholing
'Proactieve' softwarerobot verdient onze aandacht
Klanten SolarWinds laks met maatregelen
Laatste week voor de Computable Kerstpuzzel
2020: Coronapandemie kreeg geen vat op overnames
Computable Kerstpuzzel 2020 ‘Van A tot Z’
Grapperhaus draait om verzwakken encryptie heen
Computable-onderzoek: Thuiswerken is blijvertje
Afas voelt hete adem in nek van nieuwkomers
Deellijstjes financieel onderzoek onder ict-bedrijven