WWENC is nadrukkelijk geen app. Bij het systeem scannen klanten met de camera van hun smartphone twee qr-codes op hun tafel. Met de eerste krijgen ze toegang tot de wifi van de horecazaak en met de tweede tot de digitale menukaart die WWENC speciaal voor de zaak heeft gemaakt. Zo kunnen klanten drankjes en gerechten bestellen zonder dat er een ober of serveerster aan te pas komt. Dat scheelt veel wachttijd en irritatie. Gesjoemel is niet mogelijk, want de bestelling is gebonden aan het tafelnummer. Buiten bereik van de wifi werkt het systeem niet meer.
De oplossing van WWENC kan een bijdrage leveren aan het oplossen van het groeiende personeelstekort in de horeca. Omdat horecapersoneel afhankelijk is van fooien blijft het afrekenen via WWENC mensenwerk en is er geen betaalmogelijkheid via iDeal of andere betaalapp toegevoegd. Het systeem heeft ook gedacht aan klanten die graag uit een echte, tastbare menukaart bestellen en graag een ober of serveerster aan hun tafel willen hebben. Daar kunnen ze via een klik onder het kopje ‘Service’ in het digitale menu om vragen.
Computable.nl over Computable
Dit zijn de 10 beste ict-projecten in het mkb!
Digitaal servicebericht maat autodealers efficiënter
5G laat glastuinbouw testen en experimenteren
Van Schie versoepelt proces schade-inspecties
Sensoren monitoren het welzijn van koeien
Veldwacht brengt iot naar land- en tuinbouw
It-fundament maakt Boerschappen efficiënter
Digital twin pakt processen metaalindustrie aan
Cupola XS helpt mkb’ers met digitalisering
Nedspice transformeert naar gestandaardiseerd werken