WWENC is nadrukkelijk geen app. Bij het systeem scannen klanten met de camera van hun smartphone twee qr-codes op hun tafel. Met de eerste krijgen ze toegang tot de wifi van de horecazaak en met de tweede tot de digitale menukaart die WWENC speciaal voor de zaak heeft gemaakt. Zo kunnen klanten drankjes en gerechten bestellen zonder dat er een ober of serveerster aan te pas komt. Dat scheelt veel wachttijd en irritatie. Gesjoemel is niet mogelijk, want de bestelling is gebonden aan het tafelnummer. Buiten bereik van de wifi werkt het systeem niet meer.
De oplossing van WWENC kan een bijdrage leveren aan het oplossen van het groeiende personeelstekort in de horeca. Omdat horecapersoneel afhankelijk is van fooien blijft het afrekenen via WWENC mensenwerk en is er geen betaalmogelijkheid via iDeal of andere betaalapp toegevoegd. Het systeem heeft ook gedacht aan klanten die graag uit een echte, tastbare menukaart bestellen en graag een ober of serveerster aan hun tafel willen hebben. Daar kunnen ze via een klik onder het kopje ‘Service’ in het digitale menu om vragen.
Computable.nl over Computable
Ruimtelijke strategie datacenters onhoudbaar
Inzendingen Computable Awards door 200-plafond
Wat zoekt Pauwels Consulting in Nederland?
Compliancy versus uitgave en budget
Api-management aan basis van modernisering
Computable Kerstpuzzel 2020: 'Uren zoet mee geweest'
Zo ga je van datagedreven inzichten naar actie
Privacy waarborgen met maskeren data
2021 wordt het jaar van Net Dollar Retention
De juiste mindset bij omscholing