Drukkerij Eshuis digitaliseert bestel- en drukproces

Computable Awards 2020, categorie Digitale Transformatie

Dit artikel delen:
Digitalisering

Drukkerij Eshuis produceert etiketten en flexibele verpakkingen voor merken zoals Coca-Cola en Grolsch. Om ook het mkb, zoals bierbrouwers en kaasboeren, te voorzien van maatwerketiketten was digitaliseren essentieel. Voorheen werden orders telefonisch en met pen en papier verwerkt. Om te kunnen digitaliseren was er een webshop nodig met een online bestelmodule. Na 129 jaar onderging de drukkerij uit Dalfsen een volledige digitale transformatie. Het project ‘Offline bestel- en drukprocessen digitaliseren’ van (Drukkerij Eshuis, Redkiwi, Magento en PostNL is genomineerd voor de Computable Awards 2020 in de categorie Digitale Transformatie.

Door offline bestel- en drukprocessen te digitaliseren kunnen ook kleinere maatwerkorders worden afgenomen. De webshop is zo opgezet en gekoppeld met ordersystemen dat online bestellingen volautomatisch de drukpersen starten. Door deze digitale transformatie loopt Eshuis voorop in de digitalisatie binnen een traditionele branche. Redkiwi is gevraagd om de offline bestel- en drukprocessen te digitaliseren om zo voorop te lopen in de digitalisatie van een traditionele branche. Om te kunnen digitaliseren was het nodig om een gebruiksvriendelijke webshop in Magento 2 te ontwikkelen. Met een nieuwe huisstijl, seo-geoptimaliseerde pagina’s en productpagina’s en een online maatwerk ordersysteem.

In totaal moesten vijf systemen aan de webshop worden gekoppeld voordat een bestelling automatisch het drukproces start. Het was nodig om een etikettenconfigurator en een betaalsysteem te koppelen aan de webshop. Ook de orderbevestiging, de facturering en het automatisch verzenden via PostNL moest automatisch verlopen. Het resultaat van het project is een webshop voor het online samenstellen en bestellen van diverse etiketten op rol met onbeperkte samenstellingsmogelijkheden om alle huidige en nieuwe klanten van Eshuis te voorzien van maatwerkproducten. Met succes, want al binnen de eerste zes maanden na livegang van de webshop is het klantenbestand met 14 procent gestegen. Bovendien plaatst ruim 40 procent van deze nieuwe klanten binnen de eerste zes maanden één of meerdere keren opnieuw een order. De digitalisering heeft daarnaast het werkproces van Eshuis geoptimaliseerd. De digitale machines hebben een betere bezettingsgraad, omdat deze efficiënter orders draaien.

Terug naar de overige genomineerden

Dit artikel delen:


Partners 2020 

Platinum

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-08-25T11:58:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.