De huidige circa vijftig game softwarecomponenten bieden intelligente didactische functionaliteiten onder meer op het gebied van learning analytics, sensoring, emotieherkenning, affective computing, sentiment analyse, essay grading, dialoogsystemen, niveau-adaptatie, assessment, profiling, social gamification en vele andere topics. Met de game-industrie als doelgroep ondersteunt RAGE de digitale transformatie op het overstijgende niveau van een gehele sector en haar klantgroepen. RAGE werd in 2019 met lof afgerond, waarna de RAGE Foundation werd opgericht voor voortzetting en verdere uitbouw van het initiatief. Het platform biedt componenten, tools, en ondersteunende materialen.
De complexiteit van RAGE zit hem in de technische uitdagingen en de samenstelling en organisatie van een groot internationaal consortium. De technische uitdagingen hebben te maken met de diversiteit van programmeertalen, game engines en run-time platforms die door gameontwikkelaars worden gebruikt. De omgevingen zijn volstrekt incompatibel en er zijn geen overkoepelende standaarden. Om het model van component-gebaseerde games te valideren is een uitgebreid consortium nodig, waarin de hele waardeketen is vertegenwoordigd. RAGE heeft de uiteenlopende disciplines samengebracht in een omvangrijk internationaal consortium bestaande uit negentien partners uit tien landen, en een ondersteunend circuit van tientallen scholen, game-brancheorganisaties, game incubators en game hubs, waaronder de Open Universiteit.
Computable.nl over Open Universiteit
Nieuwe hoogleraar voor onderwijstechnologie
Marktgericht opleiden op academisch niveau
Testomat realiseert testen in agile ontwikkeltraject
OU scoort met overdracht digitale didactiek
Axians grootste winnaar netwerkaanbesteding hbo en wo
Omscholing: ‘Van trombonist naar softwareontwikkelaar’.
Train4smartservices wil it-tekort wegwerken
Thieme en Open Universiteit smeden alliantie
Open Universiteit krijgt leerstoel 'gedrags-it'