De Flevo Behandelcoach-app geeft patiënten overzicht over al hun afspraken bij de poli en stuurt notificaties ter herinnering aan afspraken en eventuele voorbereidingen. De app biedt uitgebreide informatie - op maat - over het behandeltraject en bevat informatie over diverse onderzoeken en behandelingen met linken naar bijvoorbeeld folders en video’s. Patiënten kunnen met de app ook vragen noteren en het gesprek met de zorgverlener opnemen. Het gebruik van de Flevo Behandelcoach-app is eerst geïntroduceerd op de poli Longziekten.
Dit project was afwijkend van wat in de zorg doorgaans gebruikelijk is. Het betrof het introduceren van een ziekenhuisbreed communictieplatform (Behandelcoach) voor patiënten met het introduceren van een patiënten-app. De oplossing is bovendien als SaaS-service geleverd - nog niet gebruikelijk in de zorg - en de oplossing is ook nog eens aangesloten op het ziekenhuisinformatiesysteem. Het complicerende effect was niet zozeer de toegepaste technieken als wel het stakeholder management in goede banen te leiden. Uit gesprekken met patiënten is gebleken dat zij behoefte hebben aan informatie op het moment dat het relevant is. De smartphone is hiervoor een handig instrument.
Terug naar de overige genomineerden
Flevoziekenhuis | gebruikerservaringen | ingekort
Computable.nl over Computable
2021 wordt het jaar van Net Dollar Retention
De juiste mindset bij omscholing
'Proactieve' softwarerobot verdient onze aandacht
Klanten SolarWinds laks met maatregelen
Laatste week voor de Computable Kerstpuzzel
2020: Coronapandemie kreeg geen vat op overnames
Computable Kerstpuzzel 2020 ‘Van A tot Z’
Grapperhaus draait om verzwakken encryptie heen
Computable-onderzoek: Thuiswerken is blijvertje
Afas voelt hete adem in nek van nieuwkomers