GreenFlux verkocht in 2020 het eigen netwerk van ongeveer drieduizend laadpalen en laadpassen om zich volledig te gaan richten op het eigen white label saas-platform. Deze software biedt het als een wereldwijde oplossing aan energie- en nutsbedrijven, olie- en gasbedrijven en automotive bedrijven. GreenFlux heeft dus zelf de business gerund die hun klanten willen opstarten met behulp van het EV charging-platform. De eigen leerlessen kunnen zodoende gedeeld worden met klanten.
Het GreenFlux EV charging-platform is opgebouwd als een modulair product. De klant kan delen van het platform afnemen en hoeft niet het hele pakket af te nemen. Het platform is gebaseerd op open standaarden in de EV-industrie en is te connecten met de systemen als crm en erp van de klant. De productpropositie is om klanten hun eigen business te laten runnen, de gegevens die in het saas-platform worden verwerkt zijn van de klanten en niet van GreenFlux. Klanten blijven ownership hebben van hun klanten (EV-rijders). Ook is het bouwen van een laadstation-managementsysteem op zichzelf een enorme klus en niet de kerncompetentie van een energie-, nuts- of automotive-bedrijf. Het saas-platform van GreenFlux is een plug and play-oplossing voor zulke bedrijven, zij kunnen binnen enkele dagen beginnen met het opbouwen van hun laadnetwerk met de platformoplossing van GreenFlux.
Computable.nl over Computable
Computable vervolgt onderzoek securitybudgetten
Ontwikkelaars blij met én sceptisch over ChatGPT
Computable Kerstpuzzel 2022: 'Wederom een genoegen'
Computable past hoofdjury Awards 2023 aan
Nederland quantumland: tien topartikelen in 2022
De meest gelezen bijdragen van experts in 2022
De best gelezen achtergronden van 2022
Degelijk derde kwartaal 2022 Nederlandse ict-overnames
Computable Kerstpuzzel 2022 'Van A tot Z'