De BMW-cloud wordt ook opengesteld voor derde partijen. Dealers, leveranciers en techbedrijven kunnen hun data aan de cloud voeden, zodat de automaker beter zicht op de processen krijgt. Het concern gaat ook een systeem ontwikkelen dat als een spiegel moet dienen. Op geaggregeerde wijze wordt data uit fabrieksverslagen, social media en de eigen chatbots verzameld. Dat moet ideeën gaan opleveren om klantenservice, marketing, onderhoud en andere bedrijfsprocessen te verbeteren.
De automaker uit Beieren gaat bovendien vijfduizend interne en externe softwareontwikkelaars trainen in AWS-technologie. Ruim tweeduizend van hen worden gericht getraind in machine learning en data-analytics. In totaal werkt er ruim 130.000 man bij het Duitse bedrijf.
Computable.nl over Amazon
IBM lanceert Watsonx voor grote ondernemingen
Dit zijn de it-infrastructuurtrends (3) van dit moment
Composable commerce... kent u die uitdrukking?
Dit zijn de principes voor hyperscale-cloudmodellen
Deze technologietrends geven onze sector richting
Vijfhart wordt AWS Training Partner
Koester deze 5 pijlers van je cloud-architectuur
Intel vestigt hoop op vierde generatie Xeon Scalable
Amazon ontslaat 80 procent meer mensen dan verwacht
Is Matter de nieuwe standaard voor smart home device?