De complexiteit van het project zit in de veelzijdigheid van de gebruiksscenario’s. Sligro wordt bijvoorbeeld voor Heineken het bestelloket voor de gehele Nederlandse horeca en doet ook de logistiek en facturering, maar dezelfde site bedient ook de horecabaas die herhaalorders plaatst en ook de chef die inspiratie zoekt voor nieuwe recepten en direct de inkopen wil doen. De meer ambulante koper zal liever met een mobiele app werken. Dat wordt technisch mogelijk in de nieuwe opstelling. Op termijn wil de groothandel zijn platform ook kunnen inzetten om externe partijen hun diensten er te laten aanbieden. Binnen dit marktplaatsmodel zouden bijvoorbeeld energieleveranciers, uitzendbureaus voor horeca of bezorgdiensten er hun diensten aan Sligro’s klanten kunnen aanbieden.
De grootste vernieuwingen speelden zich sinds medio 2019 achter de schermen af. Met digitaal strategisch partner Osudio, en diens partners Amplexor en Sentia, is een stack opgeleverd die is gebaseerd op SAP Commerce Cloud, Adobe AEM en Amazon Web Services. Het platform kan alle digitale touchpoints makkelijk ontsluiten. Sligro heeft het fundament gelegd voor alle wensen die een horecagroothandel van de toekomst zou kunnen hebben, ook zaken als apps en voice. De klant van nu wil online inspiratie opdoen en daarna direct bestellen voor de volgende dag. Dit platform voegt offline zelfbediening samen met e-commerce in één geïntegreerde klantervaring.
Computable.nl over Computable
Tips (5!) bij zoektocht naar nieuwe saas-applicatie
Sanderink opent groot juridisch tegenoffensief
Lees nu het 'gewelddadige' Computable-magazine!
Amsterdam bekijkt ban op Chinese camera’s
The High Performers: Van Bommel en Mulder
Zweden-IJsland slagvaardigst bij Navo-cyberoefening
Jaarbeurs Utrecht verwelkomt Cybersec Netherlands
Doe mee! HvA zoekt beste ai-innovaties van 2023
Cybersec Europe wordt steeds internationaler
Branche en politie strijden samen voor schone hosting