De data van ruim vierduizend medewerkers, met ieder hun eigen situatie, moest goed over komen zonder verstoringen in verlof, geld of andere zaken. Dit moest echt first time right. Daarnaast moest Stedin data ophalen bij een externe partij die wist dat we afscheid namen, dus dat creëerde een bijzondere dynamiek. Voor het project zelf werkte Stedin voor het eerst samen met PwC en ADP, daarmee kwamen weer nieuwe uitdagingen over samenwerken, partnership en het agile gedachtengoed.
Met Workday heeft Stedin een eenduidig klantbeeld, is er één locatie waar de medewerker alles kan vinden en zijn er minder interfaces waar mogelijke fouten kunnen ontstaan. Doordat de scope, de tijd en de kwaliteit al vaststonden, moest Stedin alles uit de kast halen om de samenwerking optimaal te laten verlopen. Hiervoor is volgens eigen zeggen meerdere keren out of the box gestapt. Na wat initiële opstartproblemen zijn Stedin en PwC echt samen gaan werken als partners. Niet meer, ‘nee dit kan niet, punt’, maar ‘nee, dit is geen optie, maar wat we wel kunnen doen, wat zelfs beter werkt met hetzelfde gewenste resultaat is...’. ADP is eerder betrokken dan oorspronkelijk gepland, omdat Stedin zo snel mogelijk de eerste verbinding wilde maken en zij ook bij elke vervolgstap betrokken zijn geweest.
Computable.nl over PwC
It-talentpool is groter dan je denkt
'Gratis' PGB 2.0-systeem tikt bijna de 100 miljoen aan
Even voorstellen: de ‘machine mate’
Verse krachten voor Adviescollege ICT-Toetsing
Rijk selecteert strategische ict-adviseurs
Taxmarc na PwC-avontuur weer op eigen benen
Overheidsaanpak cybersecurity is als los zand
PwC: ‘Leer van Deense digitale overheid’
De overheid als walvis met zeepokken en poetsvisje