De consument die exact weet wanneer zijn pakketje aankomt, de postbezorger die via een app wordt geïnformeerd over een gewijzigde route, slimme algoritmes die voorspellen hoe druk het wordt bij het aanscherpen van coronamaatregelen – PostNL maakte de afgelopen jaren een grootschalige digitale transformatie door. Een breed palet aan innovaties werd doorgevoerd, zowel aan de voorkant als in het logistieke hart van het bedrijf. PostNL geldt als een geslaagd voorbeeld van digitale transformatie. Veel organisaties die transformeren tot een digitale organisatie steken fors geld in technologie, processen en organisatiemodellen, maar vergeten te investeren in mensen. PostNL investeerde juist ook in het vergroten van digitale kennis bij het senior management.
Per 1 september 2022 verlaat Krom PostNL, het concern waar het grootste deel van zijn loopbaan tot nu toe zich afspeelde. In 1993 begon hij bij PTT Post op de net opgezette it-afdeling voor datamarketing. Na een uitstapje naar buiten heeft Krom via diverse managementfuncties de weg afgelegd richting de functie van cio bij PostNL. PostNL loopt dus als een rode draad door zijn professionele leven. Met het bedrijf heeft Krom een gigantische transitie doorgemaakt. De it-transformatie die hij heeft geleid, was fantastisch. Hij had bij PostNL nog heel veel kunnen doen, maar Krom koos ervoor om nog een keer een nieuwe uitdaging aan te gaan. Daar is Krom nog steeds naar op zoek.
Computable.nl over PostNL
Thales betaalt 100 miljoen voor iam-expert OneWelcome
PostNL scoort met Digital Next Academy
Cio Jennifer Crites verruilt AkzoNobel voor PostNL
Coolblue neemt bezorgplanner Plotwise over
Groeigeld voor TheyDo
PostNL op zoek naar nieuwe cio; Marcel Krom vertrekt
Algoritme ontwerpt nieuwe zegels voor PostNL
‘Hallo… het mag menselijker!’
PostNL eert innovaties TU Delft met postzegelvel