AutoTech scoort met auto’s veilig herstellen

Computable Awards 2022, categorie MKB-project

autopech

In opdracht van de AutoTech Alliantie heeft Tagpoint Training online trainingen ontwikkeld om de veiligheid in de werkplaats en van verkeersdeelnemers te verhogen. Nieuwe auto’s zijn voorzien van moderne rijhulpsystemen; worden die niet goed hersteld, dan vormt dat een serieus veiligheidsrisico voor bestuurder en andere weggebruikers. De trainingen van Tagpoint zorgen ervoor dat de herstellers van deze ‘slimme auto’s’ zich bewust zijn van de risico’s die dit werk met zich meebrengt en dat dit werk op een veilige manier gebeurt, zodat de persoonlijke veiligheid van elke werknemer gewaarborgd is. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2022 reden om de AutoTech Alliantie te nomineren in de categorie MKB-project.

Wegingen en score

Computable-experts hebben alle inzendingen in de categorie MKB-project van vier cijfers voorzien. De hoofdjury heeft vervolgens aan deze vier onderdelen wegingen (totaal 100) toegekend om zodoende tot een eindcijfer te komen. De top 10 hoogste cijfers is genomineerd.

Wegingen (totaal 100)
15 (Complexiteit/risico’s)
39 (Toegevoegde waarde)
28 (Originaliteit/innovatieve kracht)
18 (Rol leverancier)

Eindcijfer Auto’s veilig herstellen (AutoTech Alliantie en Tagpoint Training): 5,93

Deze nieuw tool, AutoTechPoint genaamd, is specifiek ontwikkeld voor de autoschadeherstelbranche. Het leert deelnemers over de risico’s die gepaard gaan met bijvoorbeeld het herstel van een advanced driver assistance system (geavanceerde rijhulpsystemen), connectiviteit, verbindingstechnieken en veilig werken aan elektrische auto’s. De trainingen, in abonnementsvorm, die iedere twee tot drie maanden worden aangevuld met actuele onderwerpen, worden afgesloten met een online toets. In een overzichtelijk dashboard is de voortgang van alle medewerkers te volgen. Deze aanpak ondersteunt de branche bij het voldoen aan de zorgplicht.

Niet alleen de veiligheid van de weggebruiker staat onder druk, maar ook de veiligheid van de schadeherstellers moet gewaarborgd worden. Er is een tekort aan schadeherstellers met deze specifieke kennis; daarbij is het voorkomen van ongevallen op de werkvloer een van de verantwoordelijkheden van werkgevers. Vanaf 2025 mogen er in Nederland alleen nog uitstootvrije auto's verkocht worden, maar kennis over het veilig herstellen van deze auto’s ontbreekt vooralsnog. Er bestaat een groot gat tussen kennis en daadwerkelijk veilig gedrag. Met het aanbieden van specifieke trainingen wordt aantal ongevallen in Nederland teruggedrongen.

Terug naar de overige genomineerden

Dit artikel delen:

Computable.nl over AutoTech Alliantie

Hele bedrijfsdossier van AutoTech Alliantie

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-07-01T11:30:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.