Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Chatbot

Chatbot Maya monitort patiënt na operatie

27 juni 2023 - 07:42Awards NieuwsZorgChipSoftComputableMaasstad Ziekenhuis

Het Maasstad Ziekenhuis zet Chatbot Maya in voor patiënten van de afdeling Bariatrie na hun operatie. De chatrobotapp houdt contact met patiënten en monitort ze ondertussen. In de pilot worden twee zaken onderzocht: of Maya daadwerkelijk ondersteuning biedt aan postoperatieve patiënten en/of de applicatie verlichting biedt in de werkdruk van zorgpersoneel. Tussen de chatbot en ChipSoft HiX zit een automatische koppeling. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2023 reden om Chatbot Maya te nomineren in de categorie Digitale Innovatie.

Patiënten worden begeleidt door, een. Met chatrobotapp Maya kunnen patiënten met ernstig overgewicht na een operatie in het Maasstad Ziekenhuis overal en op elk moment vragen stellen. In de app staat een gepersonaliseerde vragenlijst, waardoor Chatbot Maya tijdens de nazorgperiode op vaste tijdstippen automatisch contact opneemt met de patiënt. Aan de hand van de door de patiënt geformuleerde antwoorden, vormt Maya door middel van een algoritme een beeld van het herstel van de patiënt. Deze beeldvorming wordt automatisch verwerkt in HiX, het elektronisch patiëntendossier van ChipSoft dat gebruikt wordt in het Maasstad Ziekenhuis.

Wanneer uit de antwoorden op de vragen blijkt dat het niet goed gaat met de patiënt, brengt de chatrobot de patiënt in contact met de hoofdbehandelaar. Betreffende arts ontvangt van Maya een alert in HiX en kan daar zien op welk gebied de patiënt meer ondersteuning nodig heeft. Er wordt vervolgens met de patiënt telefonisch contact opgenomen. Maya vraagt hiernaast sowieso standaard aan het eind van elk chatgesprek of de patiënt behoefte heeft aan contact met een verpleegkundige. Bij een bevestigend antwoord, neemt de verpleegkundige zo snel mogelijk contact op met de patiënt.

Terug naar de overige genomineerden

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Zorg vraagt om slimme connectiviteit

    De zorg digitaliseert. In rap tempo. Aangedreven door zorg op afstand, ambulante zorg en de veiligheid van mensen en gegevens. Cloudtoepassingen en connectiviteit maken zorg toekomstklaar

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    Nominaties nomiees Awards
    ActueelGovernance & Privacy

    Dit zijn de 10 beste digitale innovaties!

    Avastars
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Talpa en NEP brengen technieken in live on tape samen

    Data digitalisering zorg health
    Awards NieuwsZorg

    Slim matras Bossy voorkomt veel foutmeldingen

    ActueelData & AI

    AP onderzoekt ai-chatbot in populaire kinder-app

    Leerlingen technologie
    Awards NieuwsOnderwijs

    VodafoneZiggo biedt VSO-leerling houvast met lesmodule

    Sensor health gezondheid monitoring
    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    TNO ontwikkelt biosensoren voor monitoring gezondheid

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs