Hartger Ruijs heeft een duidelijke groeiambitie heeft voor Computest. Een traditioneel, hiërarchisch model past absoluut niet binnen de Computest-cultuur en al helemaal niet bij hemzelf en daar wilde hij dus ver vandaan blijven. Dit heeft ertoe geleid dat Computest in 2015/16 een kanteling heeft gemaakt naar een ‘zelfsturende organisatie’. Er zijn geen managers meer binnen de organisatie, maar er zijn multidisciplinaire teams die in feite kleine bedrijfjes binnen Computest De teams zijn met een eigen budget verantwoordelijk voor de eigen prestaties. Het was een fikse reorganisatie en het zette alle medewerkers ineens in een andere rol met een heleboel verantwoordelijkheid. Nog steeds is het model in ontwikkeling en is Ruijs bezig met het finetunen ervan.
Vanwege het feit dat de kleine teams zich op een specifieke klantgroep richten, blijft Computest de flexibiliteit en klantgerichtheid houden van een kleine organisatie. Dit zorgt voor een zeer hoge klanttevredenheid en een hoge klantretentie. De kleine teams van maximaal tien personen zijn betrokken bij het gehele klant proces. Een klant gaat niet ‘van afdeling naar afdeling’ zoals vaak gebruikelijk is bij organisaties. Dezelfde mensen zijn betrokken van a tot z. Van eerste contact tot factuur.
Terug naar de overige genomineerden
Computable.nl over Computable
De juiste mindset bij omscholing
'Proactieve' softwarerobot verdient onze aandacht
Klanten SolarWinds laks met maatregelen
Laatste week voor de Computable Kerstpuzzel
2020: Coronapandemie kreeg geen vat op overnames
Computable Kerstpuzzel 2020 ‘Van A tot Z’
Grapperhaus draait om verzwakken encryptie heen
Computable-onderzoek: Thuiswerken is blijvertje
Afas voelt hete adem in nek van nieuwkomers
Deellijstjes financieel onderzoek onder ict-bedrijven