De eerste versie van het platform werd in april 2015 gelanceerd. In negen maanden tijd is het platform in het hele land getest bij tweehonderd horecalocaties en vijftienduizend consumenten. Bardoggy biedt horecalocaties inzicht in hun bezoekstatistieken. Bovendien helpt het platform om meer gasten te trekken en loyale klanten te belonen met leuke acties. Met de BarDoggy-app kunnen gebruikers leuke plekken vinden, zien waar hun vrienden uitgaan, kortingsacties krijgen, de feestagenda bekijken, hun favoriete bars volgen en voorrang krijgen bij de ingang.
Juryoordeel
De pitch van Bardoggy was vol energie en vertrouwen in hun eigen product. De mensen van Bardoggy zijn betrokken, trots, enthousiast en zeer gemotiveerd. Er wordt binnen het bedrijf veel geld geïnvesteerd om het platform verder te verbeteren. Zo werkt de startup aan een intelligent, zelflerend algoritme dat vraag en aanbod op de beste manier bij elkaar brengt. Tot slot gaat het geld naar hardware en/of sensoren die bij horecalocaties geplaatst worden, en naar online marketing.
Naast investeringen in het platform biedt Bardoggy volop mogelijkheden aan hun personeel voor zelfontwikkeling en om door te groeien binnen het bedrijf. Beide, techniek en gemotiveerd personeel, zijn belangrijk voor verdere groei. Voor restaurants, festivals en hotels bestonden diverse succesvolle platformen, maar voor de horecaondernemers niet. Een mooi gat in de markt waar Bardoggy in is gesprongen. Maar wel stap voor stap, in samenwerking met klanten en consumenten. Het bedrijf heeft een heldere kijk op marketingstrategie en internationale groei. Om de groei te versnellen is BarDoggy recent een partnerschap aangegaan met Coca Cola.
Computable.nl over Computable
De juiste mindset bij omscholing
'Proactieve' softwarerobot verdient onze aandacht
Klanten SolarWinds laks met maatregelen
Laatste week voor de Computable Kerstpuzzel
2020: Coronapandemie kreeg geen vat op overnames
Computable Kerstpuzzel 2020 ‘Van A tot Z’
Grapperhaus draait om verzwakken encryptie heen
Computable-onderzoek: Thuiswerken is blijvertje
Afas voelt hete adem in nek van nieuwkomers
Deellijstjes financieel onderzoek onder ict-bedrijven