Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

ServiceNow neemt softwarebedrijf Neebula over

Handen schudden
10 juli 2014 - 08:26ActueelCloud & InfrastructuurServiceNow
Rik Sanders
Rik Sanders

Servicenow, een Amerikaanse aanbieder van software voor it-servicemanagement in de cloud, heeft softwarebedrijf Neebula uit Israël gekocht. Dit bedrijf biedt het product Servicewatch aan waarmee it-afdelingen hun model voor systeemmanagement in datacenters kunnen automatiseren. Servicenow betaalt honderd miljoen dollar voor Neebula. Servicewatch wordt integraal opgenomen in het portfolio van oplossingen voor het beheren van it-omgevingen.

Neebula is in 2009 opgericht door een aantal systeembeheerspecialisten die bij BMC, Marvell, EMC, Juniper en HP hadden gewerkt. Het bedrijf heeft kantoren in Hod Hasharon in Israël en New York. Algemeen directeur is Yuval Cohen; de Nederlander Fred van den Bosch (ceo Librato, ex-topman Veritas Software) is een van de leden in raad van toezicht.

Volgens Frank Slootman, topman van Servicenow, past de  aankoop bij de verschuiving in de it-beheerwereld van oplossingen die opgezet vanuit de techniek (softwarecomponenten) naar oplossingen die zijn bedacht vanuit de dienstverlening naar de eindgebruiker. ‘Je ziet dat er  steeds meer nadruk komt te liggen op een geïntegreerd servicemodel en bijbehorende werkstroom-aanpak.’  

Cloud

Vorig jaar juli kocht Servicenow nog het Nederlandse Mirror42, een leverancier van performance management software met kpi (key performance indicator)-gedreven dashboards en puntenkaarten.  

Servicenow is opgericht door Fred Luddy, een Peregrine Systems-veteraan. Zijn ambitie is om een cloudplatform aan te bieden voor het geautomatiseerd beheren van it-processen in bedrijven. Klanten kunnen op dit platform ook hun eigen beheertools ontwikkelen.

Meer over

KPI

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Teamvalue

    Partnerartikel
    Cloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een...

    Azure biedt organisaties schaalbaarheid, flexibiliteit en toegang tot een breed scala aan diensten. Toch zien veel organisaties hun kosten ongemerkt...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    ServiceNow biedt Enterprise Service Automation

    Computable.nl
    Cloud & Infrastructuur

    ServiceNow lijft Amsterdams Mirror42 in

    Data & AI

    2e2 Consulting verrijkt ServiceNow met Mirror42

    Deal handen schudden overname
    Governance & Privacy

    Fujitsu verdubbelt ServiceNow-activiteiten

    Cloud & Infrastructuur

    ServiceNow helpt Electrolux bij IT-centralisatie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs