Managed hosting door True

Microsoft trekt deel Windows 8.1-patch terug

 

Windows 8.1

Microsoft trekt updates voor Windows 8.1 die 14 augustus beschikbaar kwamen deels terug. De leverancier heeft na klachten van gebruikers besloten om eerst te onderzoeken wat er schort aan de updates en heeft de links naar een aantal patches verwijderd. Het gaat om updates met de nummers KB2982791, KB2970228, KB2975719, KB2975331. De softwareleverancier roept gebruikers die de update hebben doorgevoerd op om deze te deïnstalleren.

Het gaat onder meer om patches voor een beveiligingsupdate voor kernel-mode drivers en een update voor zowel Windows RT 8.1, Windows 8.1 en Windows Server 2012 R2. Daarnaast melden gebruikers storingen door een update ter ondersteuning van een nieuw symbool voor de munteenheid Roebel.

Microsoft heeft de links naar de genoemde updates voorlopig verwijderd en gaat eerst onderzoeken wat er aan de hand is voor het de updates beschikbaar stelt.

Gebruikers meldden na de updateronde van 14 augustus 2014 dat ze na de update bij het opstarten van de pc een zwart scherm te zien krijgen. Ook wordt gemeld dat randapparatuur in standby-modus gaat. In de meeste gevallen ging het om mediacenter-pc's. Ook gebruikers van  Win 8.1 Pro hebben problemen.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/5151538). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


Partnerinformatie
 

Reacties

Verstandige beslissing maar wel een enorme fout die voorzien had kunnen worden naar mijn mening.
Hoe nu alle mensen die na de tweede boot een zwart scherm kregen te helpen?

Bij een goed beheerde PC is altijd een restore uit te voeren en staan de data apart. Kost wel tijd en dus geld voor bedrijven.

@Hans
Windows bestaat al een tijdje, de herstel-funktie ook.

Windows 8 lijkt steeds meer op het nakomertje van Microsoft geplaagd door allerlei onheil wat het over zichzelf afroept.

Onze vrienden bij Microsoft hebben met deze patches de plank weer behoorlijk misgeslagen. Hoewel ik zelf gelukkig geen problemen had na de update, heb ik toch maar KB2982791 en KB2975719 verwijderd. De andere twee bleek ik niet binnen te hebben gehaald, maar ik gebruik ook geen roebels..:-)
Voor bedrijven met een systeembeheer, is zo'n reparatie nog wel te doen, maar wat te denken van alle thuisgebruikers die niet beschikken over een technische knobbel en erop vertrouwen dat hun computer netjes ge-updated blijft, zonder problemen? Die staan behoorlijk in de kou met hun screen-of-death..
Het komt de geloofwaardigheid van Windows allemaal niet ten goede na de al bestaande kritiek op Windows 8(1). Hopelijk komt er nu snel een betere patch, of nog beter, en gratis upgrade naar Windows 9.

Het is altijd een heikel probleem gebleken, het uitgeven van een update. Overigens niet alleen voor MS natuurlijk. Het probleem is dat de betreffende update uiteraard uitvoerig zullen zijn getest door de producenten. Het testen gebeurd doorgaans op zg 'clean builds'. Nu ligt hier meteen het probleem.

Een 'clean build' is absoluut geen gemiddelde voor de platformen overal ter wereld met allerhande andere soorten en typen software. Dat in gedachten nemen is dan ook meteen de oorzaak waarom het bij zoveel systemen dan toch mis kan blijken te gaan.

Voor de goede orde natuurlijk, kun je MS niet de vinger wijzen dat het niet bij iedereen schijnt te lukken. Degene di verantwoordelijk zijn voor de systemen zijn natuurlijk de IT professional en de gebruiker zelf. Dat die op hun beurt geen basaal kennis hebben van het testproces is dan weer veelzeggend bij de IT professional en begrijpelijk bij de individuele gebruiker.

Als je als IT professional nu nog, domweg patches en updates/grades installeert zonder vooraf goed te testen, dan moet je even heel goed in de spiegel kijken lijkt mij.

Fijn dat we weten dat het fout is. Maar hoe kom ik nu aan de oplossing? Heb al gelezen dat je een installatieschijf windows nodig hebt. Maar wat nu als deze is voorgeinstalleerd, op de harde schijf zelf staat?
En ja ik heb geen back-up en ben alleen een gebruiker geen deskundige.

Beste Eddy,

Om het probleem op te lossen zonder installatie cd's dien je de laptop in herstel modus te zetten, eventueel kunnen wij dit probleem voor u oplossen.

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×