Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Teradata wordt actiever in marketing management

26 januari 2011 - 18:31ActueelCloud & InfrastructuurAprimoTeradata
Witold Kepinski
Witold Kepinski

Teradata, een leverancier die zich richt op datawarehousing en enterprise analytics, heeft de overname van Aprimo afgerond, speler op het gebied van geïntegreerde, cloudgebaseerde marketingsoftware. Met de overname wil Teradata een sterkere speler worden op het gebied van 'integrated marketingmanagement.'

Amerikaans leverancier van datawarehousing Teradata neemt softwareleverancier Aprimo over voor ongeveer 400 miljoen euro (525 miljoen dollar). Aprimo levert on-demand marketingsoftware dat data analyseert waarna marketing en advertentiecampagnes worden opgezet. Teradata zegt met de software van Aprimo meer cloudiensten te kunnen aanbieden. Met de overname wil Teradata een sterkere speler worden op het gebied van 'integrated marketingmanagement.'

Gestroomlijnde werkwijzen

Teradata zegt met de aankoop van Aprimo meer actief te worden op het gebied van grootzakelijke applicaties in plaats van alleen maar enterprise datawarehousing. Aprimo's marketingsoftware zorgt ervoor dat marketeers met de veranderende rol van marketing om kunnen gaan. De marketeer heeft met de marketingsoftware meer grip op zaken zoals budget en kosten. Ook kunnen ze gebruik maken van gestroomlijnde werkwijzen en multi-channel campagnes.

De producten van Aprimo zijn onder andere Marketing Studio B2C en Aprimo Marketing Studio B2B. In augustus 2010 werd Aprimo Mobile angekondigd. Dit is een marketingoplossing die marketeers in staat stelt om vanaf iedere plaats en op elk moment activiteiten als campagnemanagement, e-mailmarketing en leadmanagement te beheren via smartphones, zoals de iPhone en BlackBerry.

IBM kocht Unica

Aprimo heeft een aantal grote multinationals als klant, zoals Bank of America, Bouygues Telecom, Honda, Essent, M&S Mode, Ingram Micro en Wal-Mart, Target, Warner Bros en Nestle. Aprimo zet volgens analisten in 2010 ongeveer 80 miljoen dollar om.

Teradata is net zoals Oracle, EMC en IBM  bezig om het portfolio van analytische software uit breiden. Eerder nam IBM marketingsoftwarespecialist  Unica over voor ongeveer 366 miljoen euro (480 miljoen dollar). Analytische software helpt bij het herkennen van trends of het voorkomen van fraude.

De activiteiten van Aprimo zullen worden geïntegreerd in Teradata en de Aprimo-organisatie zal Teradata's applicatiestrategie ondersteunen op het gebied van ontwikkeling, marketing, verkoop en services.

Meer over

Business IntelligenceDatawarehouseiPhone

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Teradata koopt Aprimo voor 400 miljoen euro

    Computable.nl
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Word of mouth-marketing; oude wijn …

    Computable.nl
    OpinieSoftware & Development

    Open source als marketing-USP

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    C1000 gebruikt Duitse marketingsoftware

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    O2mc brengt online marketingplatform

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Amerikaans webmarketingbureau koopt Nedstat

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs