Managed hosting door True

Teradata verbetert inzicht klantgedrag airmiles

 

Loyalty Management Netherlands gaat software van Teradata inzetten om betere data-analyses op het Air Miles-spaarprogramma los te laten. Het betreft de in de cloud draaiende campagnemanagementoplossing van de Amerikaanse leverancier van datawarehouses en marketingsoftware. Met deze oplossing moeten de partners van het Air Miles-programma meer inzicht krijgen in het gedrag en de voorkeuren van klanten bij het inwisselen van hun airmiles voor cadeaus.

Het Air Miles-programma telt ruim zes miljoen deelnemers. Tot de deelnemende bedrijven behoren Albert Heijn, Etos, Gall&Gall, Praxis, Shell en V&D. Loyalty Management Netherlands is de uitvoeringsorganisatie achter  

Erik van Essen, algemeen directeur Loyalty Management Netherlands: 'Onze partners gaan meer Air Miles uitgeven, met meer inwisselmogelijkheden. Dit leidt tot een hogere inwisselfrequentie. De Teradata Campaign Management oplossing biedt ons hiervoor de techniek. Klantgedrag en -voorkeuren kunnen we via data analytics beter begrijpen, waardoor onze partners en wij weten welke kanalen of methoden ingezet kunnen worden voor optimaal succes.'

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/5206403). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×