Oracle gaat de Amerikaanse machine learning-startup Datascience.com overnemen. Hun platform centraliseert data science-tools, projecten en infrastructuur. Onder meer bedrijven als Rio Tinto, Amgen en Sonos maken er gebruik van.
Met de software van Datascience.com kan datawerk snel georganiseerd worden, kunnen data en computer resources snel ontsloten worden en kunnen workflows voor modelontwikkeling worden opgezet. Dat alles moet dan leiden tot een hogere productiviteit, minder kosten en een snellere uitrol van machine learning-oplossingen.
‘Elke organisatie is aan het bekijken hoe data science en machine learning een rol kunnen spelen in het proactief ontwikkelen van competitieve voordelen’, zegt Amit Zavery, executive vice president of Oracle Cloud Platform. ‘Het gebrek aan eenvoudige tools en geïntegreerde machine learning-capaciteiten kunnen deze projecten echter parten spelen. Door de combinatie van Oracle en Datascience.com kunnen klanten een enkel data science-platform gebruiken om machine learning en big data in te zetten als hefboom voor predictive analysis en betere zakelijke resultaten.’
Oracle is van plan om de tools van Datascience.com te integreren in zijn eigen aanbod van PaaS en SaaS-platformen.
Hoeveel Oracle voor Datascience.com betaald heeft, is niet bekendgemaakt.