Bloomreach: waarde verdubbeld én injectie 175 mln

Dit artikel delen:
stijging

Het Amerikaanse Bloomreach, aanbieder van allerhande diensten rondom e-commerce, online klantenbinding en data-analyse, profiteert flink van de corona-lockdown. Het afgelopen jaar verdubbelde de waarde van het bedrijf volgens vermogensbeheerder Goldman Sachs tot 2,2 miljard dollar. Die investeerder steekt bovendien 175 miljoen dollar in het bedrijf. Dat wordt aangewend voor nieuwe diensten die klantcontact nog persoonlijker moeten maken.

Bloomreach, dat in 2016 open-source-cms-gigant Hippo kocht, beweegt op het snijvlak van marketing, (e-)handel en analyses (gevoed door kunstmatige intelligentie). Het bedrijf wil oplossingen aanbieden waarmee het juiste product op het juiste moment op het juiste kanaal aan een klant wordt gepresenteerd. Het wil af van het handmatige samenvoegen van tools en databronnen. Productgegevens moeten realtime inzichtelijk zijn.

De investering van 175 miljoen dollar van de vermogensbeheertak van Goldman Sachs komt bovenop een investering van 150 miljoen dollar die het bedrijf een jaar geleden ophaalde bij investeerder Sixth Street Growth.

Cloud

" Ai-gestuurd zoeken; content management en marketingautomatisering voor klantrelatiebeheer zijn de hoofdingrediënten van Bloomreach "

In een persbericht over de nieuwe investering van 175 miljoen en de verdubbeling van de bedrijfswaardering, schrijft Bloomreach dat de afgelopen twee jaar de adoptie van e-commerce enorm is versneld. ‘Consumenten vertrouwen steeds meer op digitale kanalen om producten te kopen.’ Het bedrijf zet dan ook vol in op datagestuurde personalisatie van dat klantcontact.

Er zijn meerdere overnames gedaan en producten doorontwikkeld om te komen tot wat Bloomreach de ‘Commerce Experience Cloud’ noemt. De hoofdingrediënten van die diensten worden gevormd door ai-gestuurd zoeken; content management en marketingautomatisering voor klantrelatiebeheer. Het bedrijf bedient meer dan 850 klanten, waaronder Ahold, Bosch, ING, NS, Puma, PVH, FC Bayern München en Marks & Spencer.

De oprichter van Hippo, Tjeerd Brenninkmeijer, is na de overname van zijn bedrijf aan boord gebleven als directeur EMEA. In die rol is hij verantwoordelijk voor de groeistrategie, strategische overnames en samenwerkingen en bedrijfsvoering in Europa, Afrika en het Midden-Oosten. 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in
Vacatures Business Analytics

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-02-24T18:40:00.000Z Pim van der Beek
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.