Sinds de oprichting in 2013 hebben investeerders 600 miljoen dollar gestoken in Dataiku, concurrent van onder meer SAS, Databricks, Tibco, Mathworks en Alteryx.
Dit jaar groeide het klantenbestand uit tot boven de vijfhonderd bedrijven. Die brengen inmiddels 150 miljoen dollar aan jaarlijks terugkerende inkomsten binnen. Een van de grotere klanten is Rabobank. Het platform van Dataiku ondersteunt het Data Lab van Rabobank bij het uitrollen van ai-projecten in de hele organisatie
Sinds twee jaar wordt ook nauw samengewerkt met Snowflake, het bedrijf van de Nederlandse Amerikaan Frank Slootman. Samen leveren beide bedrijven ai-mogelijkheden, waarmee klanten allerlei soorten data science-projecten kunnen bouwen, implementeren en monitoren.
Uw reactie
LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren