Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Calco IT zoekt 150 drop-outs

26 augustus 2009 - 13:48ActueelCarrièreCalco
Kim de Vries
Kim de Vries

Detacheerder Calco IT zoekt 150 nieuwe medewerkers. Net als vorig jaar roept het bedrijf met zijn wervingscampagne 'Zero to hero' drop-outs op mee te doen aan een testdag. Voor diegenen die door de test komen en aangenomen worden, staat een Suzuki Swift klaar. Volgens woordvoerder Clemens Albrecht moet de wervingscampagne in de vorm van een stripverhaal echter niet al te serieus genomen worden. 'Het is een campagne met een knipoog.'

Hoewel opleiding  voor het bedrijf niet het belangrijkste is,  worden er wel degelijk eisen gesteld aan de sollicitanten. 'We willen groeien en een serieuzere speler worden voor grotere klanten', zegt Albrecht. 'Juist in deze tijd.' Vorig jaar startte Calco al met de campagne, maar volgens hem biedt de huidige crisis de juiste kansen. 'Onze opdrachtgevers hebben vaak een vacaturestop, maar zitten tegelijkertijd met een tekort aan werknemers. Met ons masterclass-concept detacheren wij jong talent en kunnen zij deze medewerker na twee jaar zelf in dienst nemen. Als kleiner bedrijf is dit volgens ons de manier om ook binnen te komen bij de grotere opdrachtgevers. ' 

Minder reacties

Tot nu toe loopt het echter nog geen storm.  Albrecht: 'Solliciterend Nederland reageert anders. Vorig jaar kregen wij direct veel meer reacties. Tegen de verwachting in hebben wij tot nu toe veel minder reacties binnen.'

Het concept van de wervingscampagne is niet nieuw. Calco IT werft in dezelfde stijl als de Tas Groep tien jaar geleden deed met Tas Toptalent. Niet voor niets, want oud-directeur van Tas, Rene Scholte, is nu directeur van Calco IT.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Vijf miljoen voor reclamecampagne Capgemini

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    TV-spot Logica is geen wervingscampagne

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    2008: Opvallende wervingsacties

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Backpacken of vliegen: 8 wervingsacties

    Steve Jobs Apple
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Boek: Leven van Steve Jobs verstript

    ActueelCarrière

    Digiduck leert kinderen programmeren

    6 reacties op “Calco IT zoekt 150 drop-outs”

    1. Rik schreef:
      26 augustus 2009 om 20:22

      “door de test komen en aangenomen worden, staat een Suzuki Swift klaar”. Een zwarte? Een GLX 1.3? Eentje waarmee ik naar de Koningin kan rijden?

      Denk nou ‘ns effe NA voordat je zo’n campagne begint, Calco! Mij zien ze daar in ieder geval niet.

      Login om te reageren
    2. Allan schreef:
      26 augustus 2009 om 20:35

      Wat een non argument hierboven, ik denk dat ze iemand zoals jij daar ook zeker niet willen zien.

      Hulde voor bedrijven die in deze tijd van crisis nog mensen zonder opleiding een kans willen geven en n.b. nog een gave auto onder hun kont willen schuiven ook.

      Login om te reageren
    3. Kaspar schreef:
      26 augustus 2009 om 21:43

      De kop van dit artikel helpt natuurlijk ook niet mee: ik zou toch niet als ‘dropout’ bekend willen staan.

      Login om te reageren
    4. Mike schreef:
      27 augustus 2009 om 07:17

      Ah. de wel bekende bananenhandel.
      Groen naar binnen en rijpen bij de klant.

      Niks mis mee trouwens.. biedt mooie kans om mensen in het ‘zadel’ te helpen.

      Login om te reageren
    5. Irene schreef:
      28 augustus 2009 om 08:57

      Ik ben daar 2 keer geweest.
      Het is een verkapte spiegologiese test (express fout gespeld)
      Er komt 1 op de 20 door want alleen op die resultaten selecteren ze.
      Je krijgt een hoop zooi over als jantje 10 knikkers heeft en pietje 12 hoeveel heeft marietje er dan???
      Ze kijken NIET naar c.v. en ze hebben vooral geen intakegesprek met je.

      Login om te reageren
    6. Bas van de Haterd schreef:
      28 augustus 2009 om 16:12

      Vond het lastig waarom er minder reacties op binnen kwamen. Maar toen las ik hun site:

      Hiervoor heeft Calco-IT een zomercampagne opgezet. Over een periode van drie maanden zal er intensief worden geadverteerd in o.a. dagblad De Pers. Dit gebeurd niet alleen in de vorm van advertenties maar tevens door het plaatsen van diverse columns die uitleg geven over de visie en de werkwijze van het IT-bedrijf. De campagne richt zich voornamelijk op (net) afgestudeerde HBO/WO?rs die graag het ICT-vak in willen stromen.

      Tja, in de zomer een krant gebruiken om IT’ers te werven. Als IT’ers al een krant lezen is het inderdaad een gratis krant, maar dan wel op weg naar school. Typisch geval van verkeerde moment het verkeerde medium inzetten voor de doelgroep denk ik.

      Ook ben ik benieuwd of ze wel gewoon snel via SMS bijvoorbeeld konden reageren, immers, een gratis krant is een wegwerp object.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs