New Horizons kan salarissen niet uitkeren

Medewerkers van de New Horizons-vestigingen in Amsterdam en Rotterdam van ict-opleider NH Corporate Training hebben hun salaris over mei nog niet ontvangen. Dit blijkt uit een e-mail van directeur/eigenaar Camiel de Clercq aan zijn medewerkers. De betaling is gestopt door huisbankier Rabobank. Die wil de uitkomst van een kort geding tegen NH Corporate Training afwachten. De betaling van de salarissen wordt overigens door het UWV gegarandeerd.

Directeur De Clercq van NH Corporate Training stelt in zijn mail aan het personeel 'verbijsterd' te zijn door het ingrijpen van de bank. 'Ik heb direct contact met ze opgenomen en helaas zijn de omstandigheden, inclusief de mediahype, de veroorzaker van de afwachtende houding van de bank. Tevens voeren zij aan, dat zij wensen te wachten op de uitslag van de rechtszaak op vrijdag en onze plannen daarop om daarna hun standpunt te bepalen', schrijft De Clercq.

Directeur De Clercq stelt zijn medewerkers gerust dat zij hoe dan ook hun salaris en vakantiegeld zullen ontvangen: 'Via het UWV zijn jullie altijd voor 100 procent verzekerd dat het salaris en vakantiegeld ook wordt uitgekeerd. Dit kan alleen even duren.' Op 2 juni werden op de vestigingen in Amsterdam en Rotterdam informatiebijeenkomsten hierover gehouden.

Kort geding

Op 4 juni doet de Rotterdamse rechtbank uitspraak in een kort geding aangespannen door de Amerikaanse franchiseorganisatie achter de ict-opleidingen van New Horizons. De moederorganisatie New Horizons zegde de franchiseovereenkomst met NH Corporate Training op nadat er driemaal een zogeheten ingebrekestelling was gestuurd voor een achterstand in het betalen van franchiseafdracht van zo'n 80.000 euro.

Bovendien was onduidelijkheid ontstaan over een bedrag van 300.000 euro die NH Corporate Training niet bij de franchisegever had gemeld. Volgens het franchisecontract is de franchisenemer verplicht 8 procent over de totale bruto omzet van zijn onderneming af te dragen.

Financiële problemen

Tijdens het kort geding bleek NH Corporate Training in financiële problemen te verkeren. Zo heeft de Belastingdienst Rijnmond een bedrag van een half miljoen euro tegoed. De fiscus heeft beslag laten leggen op alle bezittingen van het bedrijf. Voor 1 juli 2010 staat de verkoop van de inventaris van de trainingscentra gepland.

Het recht voor het drijven van opleidingscentra in de gebieden waar NH Corporate Training vestigingen heeft, is door New Horizons inmiddels overgedragen aan de investeerder Erik Boersma, die al een franchise heeft voor vestigingen in Utrecht en Apeldoorn. Hij heeft aangekondigd in de betreffende steden nieuwe vestigingen te zullen openen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

Enige tijd geleden zijn we door New Horizons gestalkt voor een gratis cursus Word of Excel. Uiteindelijk hebben we een vrijwilliger gevonden. Ze vertrok 's morgens om 7.15 uur richting Amsterdam en kwam om 8.55 uur aan. Bij aankomst bleek het bedrijf failliet te zijn. Zonder kopje koffie of wat dan ook is ze naar huis gestuurd.

Dit verbaasd mij niets.. ik melde het al in de vorige topic, dat zoiets kon gebeuren:

http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/loopbaan/3371729/1458016/new-horizons-doet-cursussen-in-uitverkoop.html

Nou, hier is nieuws, we zijn niet failliet. Ik heb nog steeds mijn werkplek hier.

En Badgast, je moet eens beter je informatie checken en doorlichten voordat je info schrijft die niet correct is. Vind het heel jammer dat jij op deze manier je stukken publiceert.

En ik beste NH vind het dan weer jammer dat jouw taal niet helemaal in orde is "... je stukken publiceerT" is het volgens mij. Maar dat is een kleinigheid en dat heb je al snel. Wat ik helemaal jammer vind is dat de auteur die zichzelf NH noemt (uit de interne organisatie vermoed ik) zich opstelt alsof er niets aan de hand is terwijl er toch al enige tijd sprake is van een totale leegloop van personeel. Ik ben benieuwd hoe De Clercq dit allemaal wil gaan oplossen straks op de Blaak ... want niet alleen de fiscus zit achter hem aan; ook bijvoorbeeld de organisatie die de officiële examens afneemt heeft "nog iets tegoed". Toeleveranciers hebben niet veel vertrouwen in De Clercq dus de toekomst ziet er niet erg rooskleurig uit ben ik bang. En dan nu ook de bank die een afwachtende houding aanneemt ... dat belooft niet veel goeds de komende tijd ... wi'll continue ...

Er wordt zo veel gespeculeerd en geroddeld, dat is nou ook jammer. Er worden verhalen geschreven die meestal voor de helft van de tijd niet correct zijn of dingen worden verdraaid. Ik zit er hier met me neus bovenop, ik weet wel beter.

Dus het is spijtig hoe het allemaal loopt.

offtopic:
@touchhoer: als je iets over andermans taalgebruik meldt, zorg dan dat je zelf foutloos schrijft: wat wordt er bedoeld met "wi'll continue"? Een soort kruising tussen "we will continue" en "to be continued"?

ontopic:
Ik vraag me af waar De Clercq de afgelopen x-jaar verbleven heeft als hij "verbijsterd" is door de stap van de Rabobank. Z'n club is zo goed als failliet lijkt me, geen wonder dat ze de betalingen even opschorten.

@Jozik; voor jouw duidelijkheid: wordt vervolgd.
@ NH: hoe naïef kun je zijn; nog geen jaar geleden was het nog "gebruikelijk" dat de AE's delen van hun salaris niet uitbetaald kregen; MOC's zijn niet te krijgen (enig idee waarom?), Prometric levert geen examens meer omdat stelselmatig financieel het ene gat met het andere wordt gedicht. Content van de Walk-In (tm) wordt niet meer geleverd omdat Career Academy niet wordt betaald..conclusie: NH (Camiel de Clercq) zit op een zinkend schip door eigen toedoen; de bemanning heeft de keus om met de kapitein aan boord te blijven of van boord te gaan nu het nog kan. Ingewikkelder is het niet!!

@Touchhoer,

Je weet wel verdacht veel van het New Horizons af.
Is wel raar. Van wie krijg jij deze info, of ben je een mol die nog bij NH werkt? En daarbij is het niet de schuld van Camiel, als je zoveel van NH weet dan kun je wel raden wie dit wel op zijn geweten heeft! En zo ontstaan dus die roddels. Erg jammer dit!

De beste stuurlui staan altijd weer aan wal. Het is zo makkelijk iemands bedrijf naar de knoppen te lullen en als MOL moet je je echt schamen. Zoek dan een andere baan als het je niet bevalt bij die club. Die Camiel zal natuurlijk ook fouten gemaakt hebben, maar dat is nog geen reden om hem een mes in de rug te steken.

@Gast,

Bedankt voor je berichtje, en geloof me, iedereen maakt fouten ook, Camiel de Clercq. Maar ben het helemaal met je eens, dat je de boel niet zwart moet maken terwijl je gewoon met een strak gezicht op de zaak ben. Dat is schijnheilig en dat betekent zeker dat het tijd is voor een andere baan. En dan zulke specifieke info op een site te zetten, je moet je schamen hoe loyaal zijn de de mensen deze tijd nu nog.

Beste gasten en natuurlijk NH (=New Horizons "binnenskamers") en dus wie is er nu de mol? wie weet kijk ik nu wel met een schuin oog op jouw scherm..Ben ik Marcel?, ben ik Petra..?, of ben ik anders Cam ... de C ...?, of een van de docenten? Anyhow, durf de waarheid onder ogen te zien .. je fee niet afdragen aan NH-HQ is niet heel erg handig! Blijf lekker loyaal aan NH (zo stel ik me 1:1 ook op), blijf ook vooral zitten waar je zit ... ik niet!

Met verbazing lees ik alle artikelen die Computable de laatste weken over New Horizons heeft geschreven. Zelf niets van doen met New Horizons, maar de journalist Johannes van Bentum schrijft duidelijk niet onafhankelijk/objectief en dat stelt mij als collega journalist teleur. Bijzonder dat het normaliter respectabele Computable zijn zinnen zet op dergelijke ontwikkelingen binnen een bedrijf als New Horizons en niet terugdeinst om de volledige naam van de eigenaar meerdere malen te noemen. Met welk nut? De kop van dit artikel getuigt daarnaast van weinig respect voor medewerkers van New Horizons voor wie de hele situatie als vervelend genoeg is lijkt mij. Anyway, een grote min voor Computable en de heer van Bentum. Mijn advies, laat de zaak rusten en concentreer jullie op nieuws waar bezoekers van de site wel op zitten te wachten.

Hello People,

het blijkt wel hoe laag TOUCHHOER is gezakt. je stelt je enorm aan zeg. En ik blijf zeker zitten waar ik zit. Het is alleen weer jammer dat je gewoon namen noemt, van mensen die er waarschijnlijk niets mee te maken hebben, het die namen die je noemt zijn van de locatie Rotterdam, dus je zal wel in rotterdam zitten. Wat gaat andere lezers dit nu aan. Gewoon ZIELIG. ik zou zo graag willen weten wie je bent. Dan kan ik je op de zaak eens een keer aanspreken. Want wat jij doet is echt zo een schreeuw om aandacht. Gewoon zielig. EN PLEASE GET ANOTHER JOB.

En touchour netjes hoor je naam van je collega's te gebruiken. Wees een vent en noem je dan zelf ook.
Ik vind dat je dit binnenkamers bij NH moet uitvechten en je rotzooi niet op straat moet gooien.
Bah wat wordt je hier kotsmisselijk van.

Waar maken jullie je allemaal zo druk om?
Hele discussies worden hier gevoerd, doe het liever in real life i.p.v. kansloos op het internet terwijl je achter je pc verstopt zit ;)


Je kunt er wel om heen draaien maar ik moest naar het bedrijf dat de training invult voor New Horizons om mijn certificaat te krijgen. Gelukkig gingen ze daar goed om met het probleem ondanks dat ze zelf ook niet betaald worden. Ik ben blij met goodsense uit Almere. New Horizons kan de pot op! Ook nu ze doorstarten onder de naam NH.

Dat er iets met NH R'dam aan de hand is ervaar ik (klant) momenteel zelf. Ik wil me vooral niet bemoeien met de discussie tussen touchhoer en NH, maar me houden bij de glasharde feiten. Een training die voor aanvang is betaald is niet door hen ontvangen. Het blijkt dat de originele factuur niet overeenkomt met de kopie-factuur (rekeningnummers verschillen). Het vermoeden is dat er dus intern iets niet goed gaat als ik dat zo politiek correct mag zeggen. Mensen die hiervoor geleerd hebben zullen maar wat van deze zaak moeten vinden. Advies is dus: neem contact op met NH en dubbelcheck je gemaakte afspraken/verplichtingen. Verdere informatie zullen we maar nauwlettend de komende dagen moeten blijven volgen.

Het is een erg onverkwikkelijke discussie tussen "NH" en "touchhoer" maar het lijkt me duidelijk dat ze allebei dicht bij het vuur zitten. De ene echter loyaler dan de ander. Is touchhoer een rancuneuze ex-werknemer?

Daarnaast, het is lullig voor de medewerkers dat ze niet uitbetaald krijgen maar opvallender vind ik dat de directeur er maar luchtig over doet omdat het UWV het wel opvangt.

Dat hele NH Rotterdam van Camiel & co werkt elkaar tegen. Ik heb verschillende salesbaantjes gehad maar ik heb nog nooit meegemaakt dat de salesafdeling een forcast heeft van €160.000 en €5000 scoort met een target van €15.000.
Het is bij NH normaal dat als je bedrijf belt met de vraag of deze een ICT-afdeling heeft met een bepaald aantal mensen deze als “oppie (afgeleid van opportunity) “ mag kwalificeren. En deze wordt dan ijskoud als echte mogelijke order gerekend. Dit is zo kansloos, tel daarbij ook op een commercieel directeur die vanaf februari 2009 tot zijn ontslag niet zijn target heeft gehaald en met zijn “commerciële” achtergrond die (met alle respect) niet verder komt als een junior verkoper bij de plaatselijke computerwinkel op Ameland waar geen concurrenten zijn en ook de bootverbinding is uitgevallen.
Voorbeelden van zijn commercieel masterplan waren …we trekken de maand gewoon door dus alle orders die bv in juli vallen worden bij juni gerekend …en dat dan tot halverwege juli . Dus je begint juli met 15 dagen achterstand..of nog erger hij ging sales leren hoe je een deal kon closen …gewoon 20% korting als je nu betaalde. Wie een commercieel directeur in dienst neemt die in 6 jaar tijd met hetzelfde bedrijf een doorstart heeft gemaakt , heeft er niks van gesnapt ..en nu gaat de zelfde ex-directeur aan de slag bij het nieuwe NH, samen met de man die NH Utrecht failliet heeft laten gaan. Over 2 jaar gaan we weer deze discussie krijgen met anderen mensen maar met hetzelfde verhaal.

Steeds meer duiken de nep-facturen van NH R'dam op zoals "meeuw" aangeeft met een afwijkend reknr. Diverse instanties zullen onderzoek doen waarbij ik valsheid in geschriften niet uitsluit. Alles bij elkaar opgeteld kan ik niets anders concluderen dat NH R'dam er erg slecht voor staat. Hoe dan ook is dit vervelend voor de gedupeerden. Laten we hopen dat er spoedig een passende oplossing wordt gevonden.

De Clerq is ook nog eigenaar van CEA Systems in Capelle a/d IJssel. Al je een echte werkgever bent dan regel je wel even voor je personeel geld!

Wilde op vakantie, maar ja als je salaris en vakantiegeld niet overgemaakt wordt ...tja dan heb je een probleem!

Ik heb heel wat sales meetings meegemaakt, maar één van de laatste die ik heb was ook de vreemde die ook heb meegemaakt. De sales meeting ging al raar omdat de commercieel directeur het oneens was met de algemeen directeur en dat verwoorde met: 'Nee Camiel dat ben ik het niet mee eens, dat klopt niet en dat zie jij helemaal verkeerd…'
Maar het mooiste komt nog. Aan het eind begon commercieel directeur en ik citeer 'Zoals jullie weten ben ik net gescheiden en alles gaat goed met de kinderen enz enz. Er zijn binnen het bedrijf een aantal roddels maar ik heb een mededeling voor jullie… ik en xxxx collega hebben een relatie.' Iedereen maar dan ook iedereen keek verbaasd, maar ook de persoon over wie het ging.
Verder had de commercieel directeur een leaseauto genomen (Audi Q7 ) met alles er op en er aan (benzine) terwijl het hele bedrijf slecht ging en hij gewoon niet presteert.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat, als je als commercieel directeur het belangrijker vindt dat iedereen weet dat je het met een (best wel leuke) collega doet en terwijl het bedrijf al heel lang slecht loopt en je target niet haalt, het lef hebt om een Q7 als leasebak te nemen, je het als commercieel directeur niet echt snapt.
Dan heb ik nog niet over dat hij een medewerker die in totaal drie maanden in dienst is, vestigingsmanager maakt van NH Den Haag. Hij snapt het niet helemaal als commercieel directeur.
En dat voor een salaris van ruim 22.000 euro per maand en dan heb ik het nog niet eens over de operationele manager die ruim 7000 euro verdiende, maar alleen maar rond loopt met cv'tjes en niks maar dan ook niks toevoegde aan het bedrijf. Hij heeft een testimonial geschreven die op een presentatie stond die in de kantine hangt.
Ik heb 1 goed advies voor De Clerq: stop ermee en geef ons onze salaris en ga gewoon verder met CEA Systems… Ik wil op vakantie.

Mensen, het is over en uit met NH, morgen wordt faillisement uitgesproken.

@Kees, 21-06-2010 12:22

Klopt.. Er is onlangs geconstateerd dat note bene een van de administratiemedewerkers geld achterover heeft gedrukt... Toch is en blijft het jammer, New Horizons is zo'n goed concept! Heb trouwens ook gehoord dat uitgerekend "Mr. Onbetrouwbaar" zich heeft binnengeluld bij de nieuwe NH-eigenaar... de arme man...

@ab,

het blijft toch jammer, als mensen dit soort info zo open en bloot op het net plaatsen. Het klopt dat dit is gebeurd, en ja er zijn stappen ondernomen. Je hoeft dit nog eens aan te geven op het net. Erg jammer, dat vertrouwelijke info wordt doorgegeven. dit is smaad. je schaadt er mensen mee.

Eerder reageerde ik al op eerder geplaatste "posts" van onder meer NH die vervolgens daar weer fel op reageerde. Ik heb dit nu even aangezien zonder te reageren, maar moet nu toch tot de conclusie komen dat "NH" nu toch wel heel erg wegblijft van bovenstaande opmerkingen. Modder gooien heeft geen zin, maar mijn eerdere opmerking over grenzeloze naïviteit van sommigen blijft gezien het bovenstaande toch onverkort gehandhaafd. Helaas is het niet anders. Veel mensen binnen New Horizons hebben dit niet verdiend ... en dat is een feit!

@ghost, 22-06-2010 18:53

Wat pas écht jammer is, is dat een bedrijf dat zulke goede zaken had kunnen doen, door een aantal lapzwansen naar de Filistijnen wordt geholpen.. Ik noem een "commercieel directeur" en een "administratie medewerker". Dit zijn de uitwassen van een verkeerde bedrijfsvoering.. Het zijn de rotte appelen aan een vergiftigde boom.

Ik weet in iedergeval dat het geld niet is opgegaan aan gezond eten, fitnessabonnement en een dieet coach ;-)

@ NH

Alsof NH Utrecht een hele verbetering is!
Het is daar nu nog steeds een zooitje ongeregeld.

Vacatures bij UWV

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2010-06-04T13:54:00.000Z Johannes van Bentum
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.