ICT-werknemer wil meer voldoening uit werk

Ict-werkgevers die hun personeel tevreden willen stemmen, moeten ervoor zorgen dat hun werknemers meer voldoening halen uit het werk. Dat blijkt uit gegevens van onderzoeksbureau Integron. Ook de beloning zou te wensen overlaten.

Analisten vroegen 4400 Nederlandse werknemers uit diverse sectoren naar hun werktevredenheid. Personeelsleden uit de ict- en telecomsector melden dat vooral de voldoening die zij uit hun werk halen en de beloning voor verbetering vatbaar zijn. Uit de onderzoeksgegevens blijkt dat die twee aspecten voor achtereenvolgens 54 procent en 44 procent op orde zijn.

Ondanks de kritiek op sommige punten zijn de medewerkers over het algemeen best tevreden met hun baan. Ze waarderen hun werk met een 7,1 en daarmee scoort de ict- en telecombranche hoger dan de meeste andere sectoren.

Vooral consultants zouden het goed voor elkaar hebben, bleek eerder uit gegevens van onderzoeksbureau Seo. Analisten maakten een top twaalf van de aantrekkelijkste functies, waarin de ict-consultant een negende plaats krijgt. Dat is overigens iets minder hoog dan een jaar geleden, toen deze functie op de tweede plek stond.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

Voldoening? Je krijgt toch betaald? Alleen als je gratis werkt kan je daar over zeuren.

Als je het artikel leest blijkt volgens mij dat men minder tevreden is met het salaris dan met de voldoening ....

Wat een mooie 'kort door de bocht' reacties...
Eerst de onderbouwing van de onderzoeksresultaten maar eens goed doornemen...

@ Hans, Waar zijn deze resultaten na te lezen? Geen verwijzing in dit artikel

@Jaap:
Wat een reactie. Hoeren, die hebben geen voldoening maar doen het voor het geld. Naast geld vind ik voldoening een belangrijke drive om te presteren.

Als je meer voldoening wilt moet je of je bek opentrekken of moven naar een andere baan. Dat je als lafbek dan gaat zitten mokken is je eigen schuld.

Ooit was nut en toegevoegde waarde van het werk iets om bij stil te staan. In de ICT is dat het laatste waar naar gekeken wordt, zolang er maar een domme klant is die voor de opdrachten betaalt.

@Peter:
Niet iedereen is een goedbetaalde ICT-consultant die zelf zijn werk uitzoekt. Veel mensen moeten het doen met de gegeven vraag naar werk op hun niveau.

"Ict-werkgevers die hun personeel tevreden willen stemmen, moeten ervoor zorgen dat hun werknemers meer voldoening halen uit het werk."

Te beginnen bij menswaardigere arbeidsomstandigheden:
- arbeids-kontrakten voor het leven,
- pensioensopbouw,
- goede ziektekosten verzekeringen
- telewerken STANDAARD!
- part-time werken STANDAARD!
- geen gebel /sms / email buiten office-hours
- vrije tijd = vrije tijd!

en
- goede communicatie (intern, extern)
- betere kwaliteit van het leiding gevende personeel
- geen loze beloftes doen


"Salaris is maar een verkapte en vervangbare manier van inter-menselijke waardering. Toon hart voor je mensen, dan blijven ze je veel langer trouw als bedrijf...
Wat je uitstraalt, krijg je (indirect) weer terug".

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2010-06-18T10:40:00.000Z Heleen van Roon
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.