ICT-detacheerder gaat door als dienstverlener

Handen schudden

Ict-detacheringsbureau Ventus gaat door als dienstverlener. Opdrachtgevers zouden niet meer op zoek naar mankracht, maar vragen zij vooral naar een ict'er die een oplossing bedenkt voor een specifiek probleem. Het bedrijf gaat zich onder andere richten op het vergroten van de effectiviteit van opdrachtgevers.

De dienstverlener doet dat onder andere met managementmodel INK (Instituut Nederlandse Kwaliteit). Commercieel directeur Hendrik Wester: 'We kijken hoe we de gehele productiviteit en effectiviteit kunnen verbeteren. Zowel voor de organisatie in het algemeen als voor afzonderlijke afdelingen.' Eerder dit jaar startte Ventus al met het managen van bedrijfsprocessen van bijvoorbeeld uitbestedingsprojecten.

Kop en staart

Wester hoopt met de transitie beter te kunnen voldoen aan de vraag van opdrachtgevers. 'Zij zeggen nu 'breng mij een oplossing' in plaats van 'doe mij een mannetje'', aldus de directeur. 'Ze zetten opdrachten uit die een kop en een staart hebben.'

Ventus werd in 1998 opgericht. Het bedrijf heeft zestig mensen in dienst en vestigingen in Heerenveen en Rijswijk. De dienstverlener werkt naast de ict-branche ook voor de financiële sector.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

Sinds wanneer is detachering geen dienstverlening meer?

Daarnaast wordt de term effectiviteit in een verkeerd context gebruikt. Volgens mij wordt efficientie bedoeld. http://nl.wikipedia.org/wiki/Effici%C3%ABntie_en_effectiviteit

Maar al met al een zeer interessant bericht. Dienstverlener gaat door als dienstverlener. Reorganisatie was wellicht een beter woord geweest?

Grappig. Bij mijn werkgever gebeurt precies het tegenovergesteld: er wordt steeds meer de focus op detachering gelegd, omdat de klanten gewoon een poppetje willen en geen vastlegging in een project.

Toch wel geinig om te zien hoe twee bedrijven een totaal omgekeerde beleveing van "de markt" hebben.

Ik vind het een goede en verstandige keuze. Veel bedrijven hebben en goed lopende bedrijfsproces, maar het kan altijd beter. Het volstaat niet om aan 1 wieltje te draaien om extra omzet te genereren of kosten te besparen. Verandering is een combinatie van de organisatie, gebruikers en veelal betere of nieuwe IT-oplossingen. Om dit tot een succes te laten verworden dient het door een proffesioneel team opgepakt te worden. Als jedit als dienstverlening kunt aanbieden sta je sterk in de huidige en toekomstige markt. Veel bedrijven gaan noodgedwongen terug naar hun kernactiviteiten. Toch moet je met je tijd meegaan en dat vereist verandering. Een partner die dit gehele veranderconcept als product ksn aanbieden is een aanwinst voor de markt. Succes!

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2010-08-09T14:53:00.000Z Heleen van Roon
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.