Studytube haalt 30 miljoen op en koopt Springest

Het online leerplatform Studytube heeft in tweede investeringsronde dertig miljoen dollar weten op te halen bij een groep investeerders. Het Amsterdamse bedrijf zal met het groeikapitaal het productontwikkelingsteam uitbreiden en verdere groei in Europa versnellen middels overnames. De eerste in het rijtje is bekend: Studytube neemt opleidingsmarktplaats Springest over van FD Mediagroep.

De Series B-ronde werd geleid door de investeringsmaatschappij Energy Impact Partners (EIP) en de eerder ingestapte investeerder Verdane.

Studytube is in 2012 opgericht door Homam Karimi. De startup bood toen een online studiecoach voor rechten- en economiestudenten. Inmiddels biedt het een leerplatform voor middelgrote - en grote ondernemingen, inclusief een marktplaats voor te kiezen opleiders.

Volgens algemeen directeur Karimi hebben is in 2021 via Springest en Studytube tezamen voor vijftig miljoen euro aan leerproducten via beider marktplaatsen ingekocht. 'Met de overname van Springest groeit ons portfolio tot ruim achtduizend opleiders die meer dan 250.000 online en offline leerproducten beschikbaar hebben.'

Educatieve tech-markt

Bij Studytube werken 120 mensen. Daar komen met de overname van het ruim tien jaar oude Springtest een zestigtal medewerkers bij. Net als gerenommeerde klanten zoals T-Mobile, Vattenfall, Aegon, NS, Eneco en Stork. In totaal bedient Studytube nu meer dan 300 middelgrote - tot grote ondernemingen in verschillende sectoren.

Met de overname breidt Studytube bovendien zijn aanwezigheid uit naar Duitsland, België, Scandinavië en Groot Brittannië. Het bedrijf heeft kantoren in Amsterdam, Berlijn en Kharkiv; binnenkort komt daar een kantoor in Scandinavië bij.

Nazo Moosa, managing Partner Europe bij EIP, stelt dat een investering in Studytube interessant is omdat dit bedrijf een geïntegreerd leerplatform aanbiedt, terwijl de markt vol zit met op zichzelf staande (single-point software) oplossingen. Studytube bestaat uit een learning management system, een learning experience platform, een auteurstool en een marktplaats voor leeraanbod. In de zogeheten edtech-markt in Europa liggen daarom kansen voor Studytube om uit te groeien tot een toonaangevende speler, aldus Moosa. 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-02-03T14:30:00.000Z Rik Sanders
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.