Cloud Plaza 2012 is bedacht door beursdienstverlener RS Vision (Gerrit Klanderman), ict-advieskantoor Naurodium International (David Hakkenberg) en Hannover Consultancy (Victor Koppelaar). Laatstgenoemd adviesbureau is de Nederlandse vertegenwoordiging van de Deutsche Messe AG, de Duitse beursorganisator van onder andere de CeBIT. Op de komende editie van de vakbeurs is cloud computing een van de hoofdonderwerpen. Het drietal wil hierop inspringen door op de beurs met een gemeenschappelijke stand te komen waar aanbieders en gebruikers van cloudsystemen- en oplossingen elkaar kunnen treffen.
Paviljoen
'We kijken naar ondernemingen met een innovatieve cloudoplossing die inmiddels marktrijp is', vertelt Victor Koppelaar, directeur Hannover Consultancy. 'Door aan het paviljoen deel te nemen krijgen de exposanten een podium om hun oplossing zichtbaar te maken voor zowel de grote Duitse markt, als voor de internationale bezoekers.' Hij wijst er bovendien op dat het gezamenlijk onder een dak exposeren naar verwachting meer bezoekers trekt dan het als bedrijf apart een stand te betrekken. Ook kunnen de standkosten worden gedeeld.
Omdat deelname aan Cloud Plaza niet alleen open staat voor Nederlandse bedrijven maar ook voor buitenlandse geïnteresseerden, en er geen sprake is van een Nederlands paviljoen, is er geen subsidie van het ministerie van van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie aangevraagd. Dat departement heeft in het verleden Nederlandse themapaviljoens op de CeBIT financieel ondersteund.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: