Managed hosting door True

IBM maakt klapper in game-industrie

 

Aanbieder van servers voor online games Multiplay en game-ontwikkelaar Kuuluu hebben een overeenkomst gesloten met IBM. De bedrijven gebruiken IBM's cloudomgeving Softlayer voor de ondersteuning van hun nieuwste spellen Recharge en Battlefield 4. Het gaat om flexibele rekencapaciteit voor de ontwikkeling en distributie van online games.

Cloudgaming maakt een flinke opmars door. In 2012 was de online markt van gestreamde en gedownloade games 38 miljard dollar waard. IBM stelt dat het aantal actieve spelers dat gebruik maakt van de IBM SoftLayer-cloud sinds 2012 is gegroeid tot honderddertig miljoen mensen. De omvang van de wereldwijde marktwaarde groeit in 2015 volgens de leverancier tot 111 miljard dollar.

Ontwikkelaars kunnen via de cloud voortdurend toegang bieden tot hun producten. Doordat gebruikers hun games direct vanuit de cloud streamen in plaats van ze te downloaden, is er meer opslagruimte beschikbaar op de toestellen zelf en moeten updates sneller en efficiënter geïnstalleerd worden.

IBM maakte eerder bekend dat het 1,2 miljard dollar investeert in zijn wereldwijde cloudinfrastructuur. Het bedrijf bouwt vijftien nieuwe datacentra. Daarmee vergroot het de dekking van zijn netwerk naar veertig datacenters die verdeeld zijn over vijf continenten.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/4976711). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


 

Reacties

Als IBM´er is dit prachtig nieuws om te horen. Wat een geweldige toepassing.

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×