FloraHolland heeft voor deze opzet gekozen om zich meer te kunnen richten op zijn kerntaken: het vermarkten van bloemen en planten. Volgens QNH wordt door de stap naar de cloud ook de aanschaf van nieuwe hardware verminderd. 'De veiling hoeft minder te investeren in het up-to-date houden van zijn serverpark en de operationele beheerkosten gaan omlaag. Ook wordt de ict-omgeving meer schaalbaar', licht de dienstverlener toe.
JanPaul Landman, cio bij Royal FloraHolland: 'De afgelopen jaren is de invloed van en behoefte aan ict binnen onze organisatie gestegen. Nu we in aanloop naar 2020 nog verder gaan digitaliseren, wilden we graag met gespecialiseerde marktpartijen samenwerken. De technische expertise van QNH op het gebied van cloud- en applicatiebeheer helpt ons om deze digitale transformatie te realiseren.'
Inmiddels is er een aantal in-house applicaties van de bloemenveilingen naar Azure gemigreerd. QNH laat weten dat het de intentie is om de komende jaren steeds meer applicaties van de bloemenveilingen naar de cloud te migreren. Volgens de ict-dienstverlener is FloraHolland een goed voorbeeld van een organisatie met een traditioneel bedrijfsmodel dat een digitale transformatie inzet naar cloud-dienstverlening om de bedrijfsvoering te verbeteren.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: