Mode-softwarebedrijf Colect zamelt 7,3 miljoen euro in

Investering dollar groei

Shoe Investments, de investeringsmaatschappij van de Rotterdamse ondernemer en investeerder Pieter Schoen, investeert 7,3 miljoen euro in de Larense softwareontwikkelaar Colect. Dit softwarebedrijf is actief in het digitaliseren van de mode-industrie.

Het bedrijf is aanwezig in Nederland, Scandinavië en Duitsland. Colect gaat het groeigeld gebruiken om nu een versnelde uitrol in Europa te realiseren. Frankrijk en Italië staan hierbij hoog op het wensenlijstje.

Orderverwerking

"De vergaande digitalisering stelt de modebranche in staat de doorverkoopsnelheid te verhogen"

Het bedrijf stelt modemerken in staat realtime de gehele modecollectie te presenteren en orders te verwerken met een iPad of via een webshop. Doordat de inmiddels 78.000 gebruikers direct inzicht hebben in actuele voorraden en prijsaanpassingen, via een directe link met het erp-systeem, kunnen ze volgens Colect met minder monsters veel sneller en efficiënter werken. De meest recente ontwikkeling is een volledig gedigitaliseerde showroom om het inkoopproces beter te ondersteunen met behulp van flatscreens, waarop de volledige collectie is te tonen met foto’s en video's  en orders direct zijn te verwerken.

Nick Andriesse, oprichter van Colect, geeft aan dat het managementteam is versterkt met Arthur Hoffman, eerder ceo van boekingsplatform TVLR. Hoffman: ‘De vergaande digitalisering stelt de modebranche in staat om de doorverkoopsnelheid te verhogen, de prijzen en voorraadniveaus te optimaliseren en meer en sneller inzicht te krijgen in eigen voorraad en collectie’. Hierdoor kan de mode-industrie volgens hem beter inspelen op de wensen van consument, die steeds sneller veranderen en veeleisender worden.

Handelsvolume

Scotch & Soda, Triumph, Björn Borg, Denham, Peak Performance, Puma en O’Neill werken met Colect. Het totaal aantal gebruikers is de afgelopen jaren volgens het bedrijf met ruim vijftig procent toegenomen tot ruim 78.000. Het aantal orders dat door het systeem wordt verwerkt, groeit jaarlijks met ongeveer twintig procent en kwam vorig jaar uit op meer dan 37 miljoen orders. In 2018 ging meer dan drie miljard euro aan handelsvolume over het Colect-platform.

Colect

Colect is een aanbieder van mobiele salesoplossingen voor de mode-industrie. Apptitude levert onder de merknaam Colect schaalbare oplossingen voor mobiele verkoop, b2b en verkoop in de winkel voor merken in mode, schoenen, sportkleding, ondergoed en accessoires. Moederbedrijf Apptitude digitaliseert verkoop-, marketing- en distributieprocessen waardoor modemerken, distributeurs en winkeliers verbinding kunnen maken via een digitaal, mobiel en cloud-gebaseerd platform.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-05-28T10:57:00.000Z Christel Dieleman
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.