Sogeti scoort ict-deal van 41 miljoen in A'dam

Dit artikel delen:

Ict-dienstverlener Sogeti gaat een nieuwe digitale werkomgeving ontwikkelen en leveren voor de gemeente Amsterdam. Het gaat om werkplekken in de cloud voor 19.000 medewerkers. De overeenkomst heeft een looptijd van zes jaar met optie tot vijf jaar verlenging. Het contract heeft een waarde van 41 miljoen euro.

Sogeti ontwikkelt de werkplek op basis van Microsoft 365. Dat moet de mogelijkheid om samen te werken verbeteren. Sogeti, dat onderdeel is van de Capgemini-groep, werkt voor de implementatie van de werkplekken samen met Mixit. Dat bedrijf gaat de vertaalslag maken van de nieuwe technologie naar de mensen binnen de gemeente en vice versa. 

Het aanbod betreft Sogeti Smart WorkSpace. Dat zijn cloudoplossingen waarmee medewerkers vanaf één scherm en elke willekeurige computer toegang krijgen tot communicatiefaciliteiten van Office 365. Binnen de inrichting van de digitale werkplek staan de wensen en functie-afhankelijke behoeften van medewerkers centraal. Ook is er veel aandacht voor de beveiliging van de cloudwerkplekken. Zo meldt de aanbieder in een persbericht. 

De cloudwerkplek wordt zo ingericht dat iedere Amsterdamse gemeente-ambtenaar ook vanuit huis kan inloggen. Bij de ontwikkeling van de nieuwe werkomgeving wordt ook rekening gehouden met medewerkers met een beperking. Bijvoorbeeld met de inzet van beeldvergroting, braille- en spraaksturingsmogelijkheden.

Minder emails

Door nieuwe vormen van samenwerken moet het versturen van emails en het printen van bestanden verminderen.

De cio van de gemeente Amsterdam, Mark Crooijmans meldt: ‘Het is ons doel om een toekomstbestendige werkomgeving te realiseren die het makkelijker maakt om duurzaam digitaal samen te werken. Zowel als medewerkers onderling, als met burgers en ondernemers in de stad.’

Sogeti is ‘ongelooflijk trots’ op de keuze van de gemeente Amsterdam voor de ict-dienstverlener. ‘In een tijd waarin plaatsonafhankelijk samenwerken de norm wordt, is het van groot belang dat het op een manier gebeurt waarbij medewerkers optimaal profiteren van de meest gebruikersvriendelijke en veilige digitale hulpmiddelen’, stelt hoofd van Sogeti in Nederland, Joost Ramaekers.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-03-26T20:09:00.000Z Pim van der Beek
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.