Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Google stopt opnieuw met enkele producten

17 oktober 2011 - 08:41ActueelCloud & InfrastructuurGoogle
Johannes van Bentum
Johannes van Bentum

Google heeft aangekondigd te stoppen met de dienst Code Search, een zoekmachine voor open source-code. De dienst gaat op 15 januari 2012 offline, meldt vice president Product Bradley Horowitz van Google. Ook de API zal niet meer worden aangeboden.

Het verdwijnen van Code Search is onderdeel van de zogeheten ‘fall sweep', de grote schoonmaak die Google dit najaar in zijn productenportefeuille houdt. De actie moet het bedrijf meer focus geven op de producten die het in de toekomst wil blijven leveren.

Naast Code Search verdwijnen ook Twitter-concurrent Buzz en vriendenupdatedienst Jaiku. De functionaliteit van Jaiku wordt opgenomen in de social media software Google+. Ook schrapt Google het universitaire onderzoeksprogramma voor Googles zoekmachine, dat een klein aantal wetenschappelijke onderzoekers via een API inzicht gaf in hoe Googles zoekresultaten tot stand komen. Eerder staakte Google al tien producten.

Meer over

API

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Computable 100 2011: Google staat weer op 1

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Google werkt aan opslagdienst Drive

    deal overeenkomst partner samenwerking akkoord
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Intel en Google gaan nauwer samenwerken

    Bug
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Bug zorgde voor uitval Google Docs

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Google Docs was tijdelijk offline

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Google stopt met tien producten

    2 reacties op “Google stopt opnieuw met enkele producten”

    1. Dick van Tongeren schreef:
      17 oktober 2011 om 10:29

      Dat Google af en toe haar producten portfolio onder de loep neemt lijkt me niet verkeerd. Dat ze ook het onderzoeksprogramma voor de zoekresultaten stopt snap ik ook maar houdt dat in dat er dan geen inzicht meer is in hoe de zoekresultaten tot stand komen? Wordt de angst dat Google bepaalt wat je vindt, dan toch bewaarheid?

      Login om te reageren
    2. Wilma Haak schreef:
      18 oktober 2011 om 07:40

      Is inderdaad goed dat Google af en toe alles onder de loep neemt. Over de inzicht van zoekresultaten; er is een test geweest hoe de zoekresultaten eruit zien als je ingelogd bent met een google account. Die zijn dus anders dan als je niet ingelogd bent. Er was een voorbeeld van iemand die zocht op auto’s, bij de eerste resultaten kwam Ford tevoorschijn bij de resultaten zonder in gelogd te zijn kwam ford helemaal niet voor. Achteraf blijkt dat deze meneer Ford in zijn google + circle heeft. OK, Google probeert natuurlijk klant vriendelijk te zijn omdat deze meneer aangegeven heeft dat dit auto merk zijn interesse heeft, maar ik vind het steeds meer en meer op “big brother is watching you” lijken.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs